Na témo

Odprimo vrata glasbeni umetnosti in znanosti

Odprimo vrata glasbeni umetnosti, nevrolog Zvezdan Pirtošek, fotografija: Karolina Šantl Zupan

Iz tiskane izdaje (izid: 22. december 2022)

Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani je odprtje novih prostorov za svoje delovanje v Palači Kazina praznovala z Dnevi odprtih vrat, ki so potekali med 14. in 25. novembrom 2022. Odprla jih je s svečano akademijo ter nadaljevala s koncerti in dogodki, ki so osvetljevali različne vidike njenega delovanja.

Preplet umetniškega, znanstvenoraziskovalnega ter pedagoškega področja ustanove je bil predstavljen na mednarodnem znanstvenem simpoziju z naslovom Odprimo vrata glasbeni umetnosti in znanosti (24.–25. 11. 2022), na katerem je s prispevki sodelovalo več kot 50 priznanih domačih in mednarodno uveljavljenih umetnikov in znanstvenikov iz devetih evropskih držav. Ker je UL Akademija za glasbo v procesu akreditacije novega doktorskega študijskega programa Umetnost, je bila osrednja tema simpozija namenjena ravno povezovanju umetniškega raziskovanja različnih glasbenih smeri z znanstvenim raziskovanjem v glasbeni pedagogiki ter z njo povezanih znanstvenih disciplin.

Glavna govornica prvega simpozijskega dne je bila Barbara Lüneburg, direktorica doktorskih programov na Zasebni univerzi Antona Brucknerja v avstrijskem Linzu, ki je na svojem predavanju Utelešenje izraza, spola, karizme – premikanje meja klasičnih inštrumentalnih izvajalskih praks predstavila glavne ugotovitve svojega umetniškega raziskovalnega projekta.

Petkovo ključno predavanje Kako možgani oblikujejo glasbo, kako glasba oblikuje možgane je profesor Zvezdan Pirtošek, nevrolog, predstojnik Katedre za nevrologijo na ljubljanski Medicinski fakulteti, posvetil pianistu, profesorju Hinku Haasu (1956–2020). Na njem je predstavil izsledke, kako lahko glasbo uporabimo ne le kot uteho, ampak tudi kot zdravilo pri različnih boleznih (epilepsija, Alzheimerjeva demenca, Parkinsonova bolezen ipd.) ter kako je bolezen možganov morda oblikovala nastanek nekaterih velikih glasbenih stvaritev in vplivala na ustvarjalnost glasbenikov.

Na simpoziju je potekala tudi okrogla miza z naslovom Raziskovanje glasbene umetnosti, ki jo je premišljeno moderiral Gal Faganel (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo), sodelovali pa so Andrej Misson (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo), Jelena Martinović Bogojević (Univerza v Črni gori, Akademija za glasbo na Cetinju), Helmut Schaumberger in Jutta Toelle (Zasebna univerza Gustav Mahler v Celovcu), Melita Lasek Satterwhite (Akademija za glasbo Univerze Jurja Dobrile v Pulju) ter Marina Novak (Akademija za glasbo v Zagrebu). Simpozijsko dogajanje se je zaključilo s koncertom Na stičišču znanosti in umetnosti, na katerem so se predstavili Trio ETU (Emilija Miodrag, Tanja Jarc in Urban Klančar, mentor: prof. Egon Mihajlović), Ljubljanski kvartet saksofonov (Arijan Mačak, Boštjan Rojc, Tia Ivajnšič in Lan Meden, mentor: prof. Miha Rogina) ter Klavirski trio TRN (Neža Nahtigal, Tara Korica in Rebeka Dobravec, mentor: doc. Janez Podlesek).

Z mednarodnim znanstvenim simpozijem Odprimo vrata glasbeni umetnosti in znanosti je UL Akademija za glasbo naredila pomemben korak k prepoznavnosti in ustrezni umeščenosti umetniškega in znanstvenega raziskovanja ne le v slovenskem, temveč tudi v mednarodnem prostoru.

Tina Bohak Adam

Dodaj komentar

Klikni za oddajo komentarja