2. april 2020
Koncert samospevov v okviru ciklusa Glasbene matice Ljubljana je 9. marca obljubljal poseben program. Na sporedu je bila zapisana izvedba pevskega ciklusa Die schöne Müllerin Franza Schuberta, vendar tokrat ne v komornem duu pevskega solista in pianista, ampak v glasbeno še intimnejši zasedbi pevca in kitarista, baritonista Lucasa Somoze Osterca in kitarista Žarka Ignjatovića.
Kitara je bila priljubljeni instrument salonskih srečanj v 19. stoletju in tudi pogosti gost dunajskih glasbenih večerov, danes znanih pod imenom Schubertiada. Kot navajajo viri, naj bi kitaro v mladih letih igral tudi Franz Schubert, dragoceni instrument pa je imel njegov starejši brat. V Schubertovem opusu sicer ne najdemo legendarnih skladb za kitaro, dve deli (Terzetto D.80 in Kitarski kvartet D.96) pa dajeta slutiti, da skladatelju ta priljubljeni instrument romantike nikakor ni bil tuj. Romantični mit o skladatelju, ki vse svoje ustvarjalno življenje ni imel svojega klavirja, pa je morda navdihnil pevce in predvsem aranžerje, da so pevski ciklus Lepa mlinarica priredili za kitaro, saj bi tudi na ta način lahko približali duh tedanjega časa in razmere, v kakršnih je ustvarjal skladatelj.
Različico Lepe mlinarice za glas in kitaro sta v Ljubljani prvič izvedla tenorist Mitja Gregorač in kitarist Jerko Novak in sicer v zgodnjih osemdesetih letih 20. stoletja. Kot je povedal kitarist Žarko Ignjatović, kitaristi dobro poznajo to priredbo.
“Žal pa to nič ne pomaga, če te k sodelovanju povabi baritonist. Ko sem se lanske pomladi usedel za računalnik in začel z brskanjem po internetu, sem ves srečen ugotovil, da je ravnokar izšla nova priredba tega znamenitega dela prav za to kombinacijo. Ameriški kitarist in skladatelj David Leisner, profesor na Manhattan School of Music v New Yorku, je opravil zares izjemno delo. Čestitke in iskrena hvala!”
Po letu dni priprav bi tako ta priredba v Sloveniji doživela premiero letošnjo pomlad. Baritonist Lucas Osterc Somoza in kitarist Žarko Ignjatović sta se na dogodek temeljito pripravljala in pred javno predstavitvijo, organizirala tudi nekaj pravih »salonskih« Shubertiad za izbrano občinstvo. Tik pred karanteno in splošno odpovedjo celotnega javnega kulturnega življenja, je v Novem mestu nastal tale posnetek. Vabljeni k poslušanju in seveda že zdaj vabljeni na jesenski koncert.