Stara elektrarna v Ljubljani je gostila postavitev nove opere pianistke in skladateljice, dobitnice študentske Prešernove nagrade, Tine Mauko. Novo opero, za katero je tudi libreto napisala skladateljica, je pripravilo Slovensko komorno glasbeno gledališče v sodelovanju z Zavodom Bunker v Ljubljani.
V naslovni vlogi deklice z vžigalicami je nastopila sopranistka Katja Konvalinka, ob njej pa še sopranistki Katarina Kobal in Polona Plaznik, mezzosopranistka Irena Yebuah Tiran, tenorist Klemen Torkar in basbaritonist Lovro Korošec.
Umetniško vodstvo je v rokah dirigenta Iztoka Kocena, pod režijo se podpisuje Rocc: “Deklica z vžigalicami je nova slovenska komorna opera mlade uveljavljene skladateljice Tine Mauko. Nastala je po motivih slavne istoimenske pravljice Hansa Christiana Andersena iz leta 1845. Kruta zgodba o sanjah in upanju umirajočega otroka je v naši operni podobi sicer posodobljena, a vznemirljivo aktualna, saj se zdi, da se medčloveški odnosi v podrugem stoletju niso spremenili: na ulicah še vedno ravnodušno hodimo mimo ljudi s socialnega roba, pred televizijskimi ekrani pa navidezno sočustvujemo z nesrečo sveta, preden ugasnemo televizijo in mirno zaspimo…
Deklica z vžigalicami je hkrati slavospev domišljiji in svetu onkraj običajnega izkustva, ki ju sodobni agresivni materializem ne ceni. Nova slovenska opera tako ni le poučna pravljica za otroke, temveč gledališko ogledalo zdajšnje družbe, umirajoča deklica pa več kot zgolj tragična figura, saj nam v svojem »odhajanju« odpira nekaj novega. Ali pa prastarega, še iz časov, preden je človek udomačil ogenj, eno nastarejših iznajdb. Ohranjanje živega ognja je bila v tistih časih ena najpomembnejših človeških nalog, in ugašajoči plamenček ob koncu predstave obiskovalca tako popelje v iskanje mistične pradavnine v nas.”
Deklica z vžigalicami ni prvo glasbeno-gledališko delo Tine Mauko. Med njenimi opaznejšimi deli je Železna gora, zelo veliko pozornosti je vzbudil avtorski performans v letu 2015 z naslovom Maria Magdalena.
VB