29. marec 2019
Projekt Mini opere je produkt ustvarjalnih in motivacije polnih študentov dveh ljubljanskih umetniških akademij, Akademije za glasbo in Akademije za gledališče, radio, film in televizijo. Trenutni projekt ni bil njihov prvi, saj so sodelovali že v opernih programih, kot sta Orfej leta 2012 in Mini opere I leta 2016. Tokrat so mladi glasbeniki in režiserji ustvarili Mini opere II, predstavo petih kratkih oper, s tem projektom pa so se predstavili tudi v tujini.
Mini opere 2016
Leta 2016 so akademije že sodelovale in takrat je nastal prvi projekt Mini opere I, pri katerem so uprizorili šest izvirnih opernih del: Padli – fALleN (Dominik Steklasa – Sandi Jesenik), Beli dež (Alenja Pivko Kneževič – Saška Rakef), Čas (Simon Penšek, dramaturginja in soavtorica Iza Strehar), Nesrečni ljubimec (Iztok Kocen – Simona Pinter), V imenu ljubezni (Leon Firšt – Saška Rakef) in Le Petit Café (Teja Merhar – Jakob Barbo). Glasbeno-gledališka dela so mladi predstavili na odru ljubljanske opere, gostovali pa so tudi v Beogradu.
Mini opere 2019
Zaradi dobrih izkušenj z Mini operami I so se lotili ustvarjanja projekta pod istim naslovom – Mini opere II. Tokrat so soustvarili pet kratkih oper, ki so avtorsko delo študentov/skladateljev Akademije za glasbo v Ljubljani. S projektom so želeli spodbuditi mlade skladatelje h komponiranju oper, tako da so imeli možnost sodelovati vsi študentje Akademije za glasbo: skladatelji, inštrumentalisti, pevci in dirigenti. Na koncu je bilo izbranih pet najboljših oper, ki so jih tudi uprizorili: Anatomija misli (skladatelj in libretist Matej Kastelic), Stari ima vedno prav (skladatelj Tilen Slakan, libretist Jakob Barbo), Nepotrebna (skladatelj Iztok Kocen, libreto Iztok Kocen in Jakob Barbo), Uspavanka brez oken (skladateljica Federica lo Pinto, libretist Nejc Potočan) in Gaja (skladatelj Matic Romih, libreto Katja Gorečan).
Z željo po ustvarjanju so k projektu samoiniciativno pristopili inštrumentalisti, za režijo pa je poskrbela Eva Hribernik. Vsako opero je režirala na svoj način, vendar je skozi celotno uprizoritev ohranjala dramaturško vodilno nit. Gledalec je po predstavi tako dobil občutek celote, čeprav se opere med seboj zelo razlikujejo. Svoje delo so profesionalno opravile tudi dramaturginja in scenografka Katja Gorečan, scenografka Nastja Mezek ter kostumografi nji Katarina Šavs in Nina Čehovin.
Le 15 minut
Predvidena minutaža vsake opere, ki se razlikujejo vsebinsko, žanrsko, stilsko in po zasedbah, je bila omejena na približno 15 minut. Časovno so skladatelje in libretiste omejili predvsem s praktičnega vidika, saj so tako lahko uprizorili več opernih del. Lažje je bilo tudi za vse tiste skladatelje, ki so pri projektu sodelovali prvič. Mentorji študentov/skladateljev so bili Dušan Bavdek, Simon Dvoršak, Žanina Mirčevska, Stephen McNeff , Marko Mihevc, Uroš Rojko in Vito Žuraj.
Nena Bogataj