Iz tiskane izdaje (izid: 30. marec 2023)
Z Erazmom Grafenauerjem sva v začetku marca klepetala kar na daljavo, saj se je ravno v tistih dneh potepal po španskem Jerezu, kjer je potekal glasbeni festival španskega plesa in flamenka. Tam je obiskal več tečajev flamenko kitare, saj se mu zdi pomembno, da se kljub zaključenemu študiju še vedno neprestano dodatno izobražuje.
V Glasni je prvi intervju z Erazmom Grafenauerjem izšel ravno leta 2013. V njem ga je Ajda Hovnik Plešej na koncu vprašala tudi, kje se vidi čez deset: »Slišati je zelo daleč v prihodnosti. Najprej moram narediti vse izpite in diplomirati. Nato se bom odpravil tudi kam dlje … razširiti krila.« In Erazem je od takrat res preletel mnoge dežele, glasbena zgodovinska obdobja in zvrsti. Danes nastopa kot solist in komorni glasbenik po Sloveniji ter v tujini. Koncertira z različnimi orkestri, kot komorni glasbenik pa sodeluje s številnimi pomembnimi mednarodnimi umetniki instrumentalisti in pevci. Izdal je že več glasbenih zgoščenk, sicer pa trenutno deluje kot samozaposlen v kulturi in kot docent na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Poleg tega od leta 2020 soorganizira koncertni cikel Rasgueado, s katerim sva tudi začela pogovor.
Prihajajoči koncerti cikla koncertov Rasgueado 2023:
6. 6. 2023: Mario Kurtjak
12. 10. 2023: Koncert društva EGTA: Timotej Kosovinc in Cristina Basili
14. 11. 2023: María Marín
19. 12. 2023: Duo Clarguitar – Žarko Ignjatović in Slavko Kovačič
»Prvič smo cikel organizirali leta 2020, ker smo v Sloveniji zaznali neko pomanjkanje kitarskih koncertov. Cankarjev dom je včasih organiziral cikel Zvoki šestih strun, ki pa se je pred več kot desetimi leti nehal izvajati, med drugim tudi zato, ker ljudje teh koncertov niso ravno množično obiskovali, čeprav so bili nastopajoči kitaristi res vrhunski. Obenem so takrat potekali kitarski večeri, posamezni koncerti v Modrem salonu Grand Hotela Union, ki jih je organiziralo EGTA – Društvo slovenskih učiteljev kitare. A tudi ti so postajali vedno redkejši, dokler ni Grand Hotel Union Modrega salona preoblikoval v trgovino z oblekami. Leta 2019, ko sem zaključil študij v Benetkah in Zagrebu, sem tako razmišljal o tem, da bi bilo dobro v Sloveniji spet kaj organizirati. Letos bo v ciklu Rasgueado izvedenih šest koncertov, ki združujejo tako tuje umetnike kot najboljše, najvidnejše slovenske kitariste. Koncerti bodo potekali v Viteški dvorani Cekinovega gradu na robu Tivolskega parka v Ljubljani. Prvi koncert z naslovom Cuerdas al pasado (Strune do preteklosti) smo že izvedli v začetku februarja. Na njem sem nastopil z godalnim kvartetom v sestavi Ana Julija Mlejnik Železnik, Vivijana Rogina, Petar Njegovan in Lea Sušanj Lujo ter Petro Vidmar na tolkalih. Izvedli smo dva kvinteta za kitaro in godala skladatelja Luigija Boccherinija in izbor skladb skladatelja Santiaga de Murcie iz knjige Codex IV iz 17. stoletja, ki je bila ponovno odkrita leta 1943 v Mehiki. To je v izvirniku obširna zbirka španskih, afriških in južnoameriških plesov za solistično kitaro, izmed katerih sem tri priredil tako, da sem jih začinil z godalnim kvartetom in tolkali.«
In prav s tolkalistko Petro Vidmar redno sodelujeta tudi kot Duo XyloCorda, s katerim izvajata predvsem glasbo 20. in 21. stoletja.
Ja, s Petro sva začela igrati leta 2019. Kombinacija kitare in marimbe se nama je zdela zanimiva, redka. Ker med iskanjem not za to zasedbo nisva našla prav veliko repertoarja, sva dobila idejo, da bi se obrnila na slovenske skladatelje. Prvi je tako za naju napisal skladbo Peter Šavli in prav on se je pravzaprav spomnil te zloženke XyloCorda (slov. les in struna), ki se nama je zdela res posrečena. Pozneje je za naju skladbo napisal tudi Uroš Rojko – Mikroludije in petrazme za kitaro in marimbo. Gre za zelo obsežno in kompleksno delo, ki obsega deset stavkov v skupnem trajanju pol ure. Zatem sva prejela /…/
Tisa Mrhar