Novice

Izšla je nova številka revije Glasna

Glasna št. 2-2019 (maj, junij, julij)
Datum izida: 20. junij 2019

RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU 

Razgledni stolp osvetljuje dosežke mladih, priznanja in nagrade ter pomembno obletnico. Bolj kot na aktualno noto Glasnin novičnik opozarja na dosežke, vredne, da se zapišejo v spomin za poznejše bralce. 

Mladinski zbor GŠ Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana (zborovodkinja Marta Sojar Voglar)

MLADI IN GLASBA 

»Muziciranje v majhni skupini med prijatelji je sreča in dar, edinstveno doživljanje, neprimerljivo z drugimi dejavnostmi …« tako začenjata svoje razmišljanje o vrednosti spodbujanja komorne igre pri mladih glasbenikih srčni profesorici z glasbene šole Vič-Rudnik. Prispevek govori o njunem delu in zanimivih programih, s katerimi navdušujeta najmlajšo generacijo glasbenikov. Prispevku iz prakse sledimo tudi s teoretskim razmišljanjem v naši nadaljevanki Rastem z glasbo. V rubriki Mladi in glasba se radosti skupnega doživljanja pridružujejo še mladi pevci. V dveh reportažah iz Kopra in Maribora bomo lahko spoznali dežele zborovskega petja, njihove zborovodje in zmagovalne programe. 

Helena Gardina: Rastem z glasbo, 2. del: V stiku s seboj in povezani skupaj
Branka Kljun: Gallus za zborovske sladokusce od blizu in daleč 
Branka Kljun: Festival Aegis Carminis
Lidija Grkman in Špela Kermelj Kuzman: Komorno muziciranje ali doživljanje glasbe

REPORTAŽE 

Reportažni zapisi odslikavajo zanimive programske smernice kulturne krajine. V tej reviji namenjamo pozornost sodobnim glasbenim tokovom v domovini in tudi drugje po svetu. Naši avtorji so potovali na festival v Zagreb in mednarodno konferenco v Berlin, svoja doživetja pa strnili v Glasnino reportažo. Posebno navdušenje izžarevajo ljubitelji jazzovske glasbe in ravno ti v veliki meri spodbujajo snovalce prireditev zunaj ustaljenih središč k vedno bolj navdahnjenim programom, nad katerimi je bil navdušen tudi Glasnin poročevalec. Iskanje novih oblik organiziranja koncertov in prireditev klasične glasbe je pereča tema, ki bi ji morali ob zdajšnjem osipu poslušalstva nameniti vso potrebno pozornost, zato vas bo morda mladinski glasbeni shod enCORE spodbudil k razmišljanju. 

Marina B. Žlender: 1. teden sodobne glasbe na Akademiji za glasbo 
Aleksandra Gartnar, Tomaž Gržeta, Ivana Maričić, Anuša Plesničar, Marina B. Žlender: 34. Slovenski glasbeni dnevi 
Ivana Maričić: 30. glasbeni bienale Zagreb
Marina B. Žlender: Slowindova pomlad
Larisa Marjanović: enCORE – New ways of classical music
Mateja Rot: Druga godba
Tadej Stolić: Jazz Cerkno
Tadej Stolić: Zvončki in trobentice 

Anja Gaberc, Maja Rome in Simon Klavžar; fotografija: arhiv DSS

V ŽARIŠČU 

Sredica Glasne tokrat izpostavlja fagot, o njem pa ne piše fagotist. Katarina Radaljac in saksofonist Domen Koren, avtorja portreta, na poti raziskovanja zgodovine inštrumenta razkrijeta, da bi se zgodovina fagota lahko razvijala povsem drugače. Ima namreč več prednikov in tudi dve deželi, ki sta snovali zanj svojo prihodnost. Kot pa pravi avtor naslovnega citata Frank Zappa, fagot še vedno nostalgično zazveni po starih časih, kjer so se znanja predajala z mojstra na vajenca, z očeta na sina. In zato ni nobeno naključje, da se tudi pri nas med uveljavljene fagotiste uvrščajo poleg očetov tudi sinovi. 

Domen Koren, Katarina Radaljac: Igram fagot! 

Rezultat iskanja slik za fagot

POGOVORI 

Revija Glasna vas tudi tokrat vabi k branju zanimivih pogovorov z ustvarjalci in glasbeniki različnih žanrov in usmeritev. V tej izdaji prvič gostimo cimbalista Andija Sobočana, ki je za svoj inštrument napisal tudi učbenik, ter glasbenika s pesniško dušo Danija Bedrača. Pogledi na glasbo z različnih zornih kotov pestrijo našo vsebino, pogovori z izkušenimi glasbeniki in tistimi na začetku poti pa posebej osvetljujejo izbrano osrednjo temo. Posebnost rubrike pogovorov sta tako oče in sin Calligaris, ki bosta razširjala naša fagotska obzorja. Letos smo imeli v Sloveniji priložnost spoznavati karizmatičnega glasbenika, avtoriteto na področju stare glasbe Paula Van Nevla. Pogovor z njim je nastajal po večerni vaji s Slovenskim komornim zborom, vprašanja naše novinarke pa so se porajala na edinstvenem seminarju, ki ga je samo za Slovenijo vodil belgijski glasbenik. Kakšna so bila opažanja našega gosta? 

Ana Erčulj: Paul Van Nevel, S prahom prekriti rokopisi v lučeh koncertnih odrov 
Domen Koren: Leonardo Calligaris
Domen Koren: Paolo Calligaris
Andrej Lutman: Dani Bedrač
Andrej Lutman: Andi Sobočan 

Dani Bedrač

MISLIM GLASBO 

Prevodni eseji o glasbi so postali zdaj že del stalne rubrike esejev, vedno pa si želimo, da bi se razmišljanjem tujih filozofov, umetnikov pridružili tudi naši ustvarjalci ter misleci. V tej reviji smo izziv na izbrano temo ponudili mladi glasbenici, doktorju muzikologije in dijakom prvega letnika konservatorija. Revija Glasna z izbrano temo znova vstopa v boj za Tišino. 

Ingrid Mačus: Pred začetkom in za koncem – srečanja s tišino 
Marina B. Žlender: Tišina – prekinitev ali stanje zvoka?, priredba in prevodi 
Matjaž Barbo: Tišina v glasbi
Dijaki KGBL: Kaj je tišina? 

ODMEVI IN RECENZIJE 

Odmevi in kritiški zapisi izpostavljajo pestro bero na področju novih knjig, zgoščenk in koncertov. V tej reviji namenjamo dva odmeva tudi baletni umetnosti in gostovanjem svetovno znanih plesalcev ter častitljivemu jubileju veteranskega pevskega zbora. Za nas pa so tokrat ocenjevali: Aleksandra Gartnar, Tomaž Gr- žeta, Branka Kljun, Špela Lah, Aleš Nagode, Breda Pretnar, Mateja Rot, Borut Smrekar, Tadej Stolić in Marina B. Žlender. 

Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev: Lara Šalamon, flavta, Jan Gričar, saksofon, Nejc Grm, harmonika

Revija glasna štirikrat letno izhaja v tiskani obliki. Naročite jo na tej povezavi.