28. november 2023
Z nocojšnjim koncertom v Viteški dvorani Križank se zaključuje Slavnostni cikel šestih koncertov ob 40. obletnici Godalnega kvarteta Tartini. Cikel se zaključuje s programom, ki sega h glasbi slovitega piranskega baročnega mojstra, po katerem se je kvartet poimenoval.
Godalni kvartet Tartini velja za ambasadorja slovenske kulture na domačih in tujih koncertnih odrih. Svojo pot je začel leta 1983 na pobudo takratnega umetniškega vodje Slovenske filharmonije, skladatelja Iva Petrića. V svojem dosedanjem delovanju, še zlasti v sklopu koncertov iz cikla Večeri komorne glasbe, so oblikovali prepričljiv in svež pristop, ki je novost ne le v izvajalski tehtnosti in dodelanosti programa, temveč tudi v repertoarni odprtosti. Kvartet je posnel obsežen izbor slovenske glasbe ter izdal več plošč z deli Dvořáka, Ravela, Mozarta, Schuberta, Lipovška, Osterca, Hoffmanna in drugih. Najnovejši snemalni dosežek zasedbe je realizacija vizionarske ideje Tartinija, saj je 250 let po njegovi smrti doživela svojo prvo svetovno digitalno izdajo. Žlahtna glasba idejnega tvorca Šola narodov je z najnovejšim digitalnim albumom Godalnega kvarteta Tartini že obšla svet in dosegla mnoge ljubitelje klasične komorne glasbe.
Posebno veljavo daje programom koncertov Godalnega kvarteta Tartini stalna skrb članov, da vabijo medse priznane slovenske in tuje glasbenike ter tako na poseben način izvirno dopolnjujejo svoj program. Obenem to prispeva k stalni rasti kvarteta kot prilagodljivega komornega glasbenega izvajalskega korpusa. Z njimi so doslej nastopili že številni odlični glasbeniki, med njimi Irena Grafenauer, Stanko Arnold, Radovan Vlatković, Mate Bekavac, Monika Bohinec, Lovro Pogorelić, Maria Graf, Gary Karr, Franco Gulli, Enrica Cavallo, Bruno Giuranna, Rocco Filippini, Davide Formisano in številni drugi. Za svoje umetniške dosežke so člani leta 2001 prejeli nagrado Prešernovega sklada – najvišje državno priznanje na področju kulture.
Tartini je godalom oziroma violini namenil skoraj ves svoj skladateljski opus. Med drugim je ustvaril štiri Sonate à Quattro za dve violini, violo in violončelo – predhodnice godalnih kvartetov. Na tokratnem koncertu bomo prisluhnili Sonati à Quattro v D-duru, edini ohranjeni tudi v avtografu. Sledil bo priljubljeni Šnitkejev Godalni kvartet št. 3. Poseben in sploh za svoj čas nenavaden je tudi Beethovnov Godalni kvartet št. 14 v cis-molu iz leta 1826, ki bo zaokrožil zaključni koncert.
Dodaj komentar