Kritike|Recenzije

Festival Seviqc Brežice

Cuerdas al pasado, foto: Simona Zorc Ramovš

Iz tiskane izdaje (izid: 28. september 2023)

Festival Seviqc Brežice si je v Sloveniji že ustvaril prostor in ima svoje občinstvo, saj ne ponuja le čudovitih glasbenih večerov, temveč tudi poteka na zgodovinskih prizoriščih, kot so Viteška dvorana v Brežicah, grad Bogenšperk, grad Snežnik ali Hudičev turn na Dolenjskem.

Prvi koncert: Cuerdas al Pasado
Izidor Erazem Grafenauer, baročna kitara, klasicistična kitara, Ana Julija Mlejnik Železnik, Mojca Jerman, violini, Hiwote Tadesse, viola, Lea Sušanj Lujo, violončelo

Na sporedu: Luigi Boccherini, Santiago de Murcia
Grad Brežice, Viteška dvorana, 12. avgust 2023

Letošnji otvoritveni večer je umetniški vodja festivala Klemen Ramovš zaupal mešani zasedbi slovenskih in hrvaških umetnikov. Cuerdas al Pasado je nastala na pobudo Izidorja Erazma Grafenauerja, ki si je želel predstaviti program dveh skladateljev, Boccherinija in de Murcie ter s tem pokazati korenine flamenka. Skladatelja sta špansko folklorno glasbo dvignila na umetniško raven in oba sta vplivala na flamenko, katerega korenine segajo v preteklost.
Boccherinijev Četrti kvintet v D-duru (Quintetto n. 9 A modo di concerto in do maggiore) nas je presenetil s svojo vilinsko lahkotnostjo in po uvodnem blagem začetku so glasbeniki vedro zamuzicirali skupaj. Lahko smo slišali precizno igro obeh violin (Ana Julija Mlejnik Železnik in Mojca Jerman) ob izjemni kitari (Izidor Erazem Grafenauer), ki nas je navdušila, sledile pa so ji tudi druge glasbenice. Pri tem je treba posebej omeniti violistko Hiwote Tadesse in violončelistko Leo Sušanj Lujo, ki sta bili …

/…/

Drugi koncert: Bach Collegium Barcelona Duo
Adriana Alcaide, violina, Carles Blanch, teorba

Na sporedu: Heinrich Ignaz Franz von Biber, Johann Heinrich Schmelzer, François Couperin, Georg Muffat, Johann Sebastian Bach
Grad Brežice, Viteška dvorana, 13. avgust 2023

Drugi večer na Gradu Brežice je minil v duhu raziskovanja zapuščine skladateljev, ki so vplivali na J. S. Bacha. Pri tem sta člana Bach Collegium Barcelona Dua, Adriana Alcaide in Carles Blanch, izbrala predstavnike tako imenovanega stylus fantasticusa, skladatelje Bibra, Schmelzerja in Muffata, ki jih druži posluh za inventivnost ter čustveno globino in svobodo. Kot protiutež sta jim izpostavila Françoisa Couperina in galantni stil, za konec pa sta zaigrala še Bachovo Sonato per il Violino e Cembalo BWV 1021. Z njunim programom smo si resnično lahko ustvarili predstavo o obeh stilih in edinstvenosti Bachove glasbe.
Adriana Alcaide je na festivalu Seviqc Brežice že nastopila in nedvomno gre za izvrstno izvajalko. Tokrat se je povezala s Carlesom Blanchem, ki jo je spremljal na teorbi. Kombinacija violine in teorbe se nam je zdela še posebej privlačna, saj ni zelo pogosta

Bach Collegium Barcelona Duo, foto: Simona Zorc Ramovš

/…/

Peti koncert: Josetxu Obregón, violončelo

Na sporedu: Johann Sebastian Bach, Domenico Galli, Giulio de Ruvo, Giuseppe Colombi, Joseph Marie Clément Ferdinand dall’Abaco, Paolo Supriani, Giovanni Battista Vitali
Grad Brežice, Viteška dvorana, 23. avgust 2023

Večer z violončelistom Josetxujem Obregónom je minil kar prehitro. Umetnik mednarodnega slovesa nam je na violončelu iz leta 1740 zaigral zgodovinski pregled skladb, pisanih za ta inštrument, ki jih je nanizal v namišljeno suito, v kateri so se vrstili preludij in po eden od plesov Bachovih suit za violončelo, ti pa so se izmenjevali s sorodnimi deli seicenta. Dela so bila med seboj povezana v tonaliteti in tempu, Obregon pa je upošteval tudi razvoj glasbe v baroku. Izvedena na tem izvirnem edinstvenem inštrumentu so nas popeljala skozi razvoj solistične igre zanj. Pri tem je treba povedati tudi, da je Obregón izvajalec mednarodnega formata, saj je sodeloval že z orkestroma Concertgebouw in Le Concert des …

Josetxu Obregon, foto: Simona Zorc Ramovš


/…/

Marina B. Žlender

Dodaj komentar

Klikni za oddajo komentarja