Iz tiskane izdaje (izid: 29. junij 2023)
Med 21. in 23. aprilom je v Mariboru potekalo 17. Mednarodno tekmovanje Gallus, ki je v Slovenijo po daljšem zatišju znova privabilo osem odličnih zborov z vsega sveta.
Zaradi 16. edicije Mednarodnega tekmovanja Gallus, ki je bilo leta 2020 odpovedano, je bilo letos še težje dočakati predzadnji konec tedna v aprilu, ko so se v Mariboru znova zbrali zborovski navdušenci iz Slovenije in tujine. Po lanskem uspešno izvedenem 27. slovenskem zborovskem tekmovanju Naša pesem, ki je dobrodošlo podprlo domače vokalne zasedbe, je bilo zanimivo ugibati, na kakšni ravni je mednarodna zborovska scena. Po epidemiji so se mnoga mednarodna tekmovanja znova začela izvajati tudi v živo, hkrati pa nas je iz Francije dosegla vest o dokončnem preklicu mednarodnega zborovskega tekmovanja Florilège Vocal de Tours. S finančnimi težavami se je letos sicer spoprijemalo tudi mariborsko tekmovanje, kot je izpostavil Matija Varl, njegov direktor in organizacijski vodja: »Če za izhodišče vzamemo financiranje; to je s strani države in mestne občine ostalo na isti ravni, kot je bilo pred korono. Za nas to pomeni 30–40 odstotkov manj denarja, saj so se zaradi inflacije vse storitve podražile. Tako da smo morali odpovedati kar nekaj stvari in varčevati na celi črti, da smo tekmovanje lahko izpeljali.«
Od Portorika do Indonezije
Kljub temu je organizacija tekmovanja potekala nemoteno. V Maribor je pripotovalo osem zasedb – poleg šestih iz Evrope tudi univerzitetni zbor Coralia iz Portorika in Malang Choralart iz Indonezije. Iz Slovenije sta se tokrat tekmovanja udeležila dva zbora. Komorni zbor Megaron se je mednarodnega tekmovanja v Mariboru udeležil že leta 2017, Mešani mladinski zbor Emil Komel, ki je lani na Naši pesmi osvojil tretje mesto, čeprav je na njej tekmoval prvič, pa se ponaša predvsem z odličnimi uvrstitvami z mednarodnega tekmovanja v Arezzu v letih 2018 in 2019. Obe zasedbi ste se v Mariboru predstavili z več skladbami slovenskih skladateljev (Uroša Kreka, Pavla Merkùja, Marijana Lipovška, Damijana Močnika in Patricka Quaggiata). Nekatere slovenske skladbe so ob tem predstavile tudi druge tuje zasedbe, seveda pa so se morali prav vsi sodelujoči zbori v obveznem programu pomeriti v izvedbi skladbe Iacobusa Handla Gallusa in slovenske novitete – tokrat je slednjo za tekmovanje prispevala Nana Forte, ki je v skladbi Godec pred peklom priredila prekmursko ljudsko iz Adrijancev. Če na letošnji ediciji tekmovanja ni posebej izstopala nobena interpretacije Gallusove skladbe (nagrado zborovodji za najboljšo izvedbo Gallusa je sicer prejel Esteban Urzelai, umetniški vodja Zbora Suhar), je bilo še posebej zanimivo prisluhniti toliko različnim interpretacijam letošnje novitete, ki je na odru Unionske dvorane zazvenela tako v priredbi za mešani kot v priredbi za moški zbor, in zdi se, da je bila prav v slednji najbolj prepričljiva. Tako je priznanje za najboljšo izvedbo obvezne skladbe prejel Rasmus Krigström, zborovodja zasedbe Zero8, ki je žirijo prepričala z brezhibno, a neverjetno doživeto izvedbo obvezne skladbe.
Švedska invazija
In prav moška zasedba Zero8 se je na tekmovanju na koncu najbolje izkazala. Poleg posebne nagrade za izvedbo novitete Nane Forte je s 94,3 točke osvojila tudi absolutno prvo mesto in domov odnesla veliko nagrado 17. Mednarodnega zborovskega tekmovanja Gallus. Omenjeni moški zbor je leta 2007 nastal na pobudo študentov Stockholmske glasbene gimnazije, ki so se navdušili nad žanrom barbershopa in nato na Nordijski konvenciji petja barbershop spoznali Douga Harringtona, mednarodno priznanega pevca s tega področja. Poleg raziskovanja omenjenega ameriškega vokalnega žanra so se sicer posvečali tudi klasičnemu zborovskemu repertoarju /…/
Tisa Mrhar
Dodaj komentar