Iz tiskane izdaje (izid: 29. junij 2023)
RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU
Veronika Brvar: Podelitev Kozinove nagrade
Uroš Mijošek: Mariborski skladateljski večer
Marina B. Žlender: Rostrum 2023
Mojca Kovačič: In memoriam Mirko Ramovš
REPORTAŽE
Tisa Mrhar: SCGV Emil Komel praznuje 70. jubilej
Magdalena Roža Jovan, Nina Suljić, Ajda Vardjan: Ustvarjalnost prek meja
Aljaž Bastič: Dnevnik pevca Svetovnega zbora mladih (WYC)
Ana Sodja: Poletni glasbeni programi kot dodaten pouk glasbe na vseh koncih Slovenije
Petra Vrh Vrezec: Opera za otroke – med tabujem in pristnim dojemanjem glasbeno-gledaliških sporočil
Tisa Mrhar: Širjenje obzorij zborovskega sveta na stičišču zahoda in vzhoda, Svetovni zborovski EXPO
Tisa Mrhar: Z moškimi zbori na novih poteh evropske zborovske glasbe našega časa, Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus
Marina B. Žlender: Zakaj se Glasbeni bienale Zagreb lahko zgodi le v Zagrebu?
Neža Verbovšek: Vollmaier – razložiti Ligetija mrtvemu občinstvu
Aleksandra Gartnar Kastelic: Orkester izvirnih inštrumentov
Larisa Marjanović: 75 let Policijskega orkestra
Težišče izbranih reportažnih zapisov se je tokrat prevesilo na zborovsko glasbeno življenje, kar pa seveda ni naključje. V Mariboru je znova potekalo Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus, v Ljubljani smo gostili koncert Svetovnega pevskega zbora in, kar je še bolj pomembno, v njem sta sodelovala kar dva naša pevca, zborovska obzorja pa smo razširili še z reportažo s svetovnega zborovskega expa v Carigradu. Drugo temo reportažnih zapisov namenjamo mladim glasbenikom, njihovemu izobraževanju ter nabiranju izkušenj v zapisih bodočih glasbenih pedagogov in glasbenikov s posluhom posredovanja najzahtevnejših vsebin mlademu občinstvu. V pisani svet reportažnih zapisov smo ujeli še jubileje, ki podčrtujejo uspešno dolgoletno delovanje.
POGOVORI
Aleksandra Pavlovič: Elvira Hasanagić, pevka
Veronika Brvar: Mitja Gobec, letošnji dobitnik Gallusove plakete
Aleksandar Arsov: Lovorka Nemeš Dular, pianistka
Aleksandra Gartnar Kastelic: Luka Posavec, organist in orgelski izvedenec
Mateja Rot: Isabella Forciniti, Aleksandra Bajde, Uršula Berlot na Festivalu Sonica 2023
Ana Erčulj: Tine Bec, skladatelj
Nabor pogovorov razkriva zelo raznovrstne osebnosti ter področja njihovega delovanja – od opernega odra do razkritja zanimivega orgelskega dogajanja, od ustvarjalnosti na koncertnem odru, v galeriji sodobne umetnosti do ustvarjanja v domači tišini. Med sogovorniki gostimo tudi letošnjega dobitnika Gallusove zlate plakete, zato naj bo vabilo k branju iskrivih pogovorov njegova misel: »Zavedanje in smisel prepevanja nista zgolj čustvena, ampak sta na višji intelektualni ravni.«
PORTRET
Aleksandra Gartnar Kastelic: Sila spomina: o Josipini Turnograjski ob 190-letnici njenega rojstva Josipina Turnograjska ostaja s svojim delom v naši zavesti ne le kot ena prvih ženskih ustvarjalk, temveč tudi kot ena prvih, ki so slovenskemu leposlovju orali ledino. V jubilejnem letu 2023 ob 190-letnici rojstva ji je posvečeno veliko prireditev, med njimi mednarodni simpozij in koncert na njenem gradu Turn, s portretom se ji poklanjamo tudi v reviji Glasna.
NADALJEVANKA, ESEJ
Aleksandra Pavlovič: Glasbeni Prometeji, Mihail Vasiljevič Pletnev
Osebni zapisi in razmišljanja pianistke Aleksandre Pavlovič postavljajo v žarišče ruskega pianista Pletneva. »Pianizem Mihaila Pletneva je neopredeljiv znotraj teh kategorij. Pianist nam ne pripoveduje svoje osebne zgodbe in ob tem ni hladen. Izpod njegovih prstov se izliva prava, pristna Glasba, kot bi želel poudariti, da on pravzaprav sploh ni pomemben. Pomembna je Glasba.«
ODMEVI IN RECENZIJE
Glasbeni publicisti so pod drobnogled vzeli kar zajetno bero zgoščenk, ob tem pa obiskali še vrsto koncertov mladih talentov ter abonmajskih ciklov. Tokratni recenzenti so Ana Erčulj, Aleksandra Gartnar Kastelic, Marina B. Žlender, Matej Krajnc in Tisa Mrhar.
GLASNI STRIP
Martin Ramoveš: Swans, nova prigoda ušesnega polža
Humorja v glasbi ni nikoli dovolj, zato vas z veseljem vabimo na pripoved desnega ušesa in skupine Swans mojstra našega stripa Martina Ramoveša. Ob koncu si boste lahko odgovorili na vprašanje, le zakaj je občinstvo končno utihnilo?
Revijo glasna lahko naročite na tej povezavi.