Iz tiskane izdaje (izid: 28. september 2022)
RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU
Poletni pevski tabor v Tolminu
III. konferenca slovenskih glasbenikov iz sveta in Slovenije
Jurij Slatkonja, od Kranjske do Dunaja
Pred 53. sezono Glasbene mladine Slovenije
V SPOMIN
Janko Šetinc (1932–2022)
Tatjana Šporar Bratuž (1946–2022)
REPORTAŽE
Elena Kostova: Tabor Glasbene mladine Slovenije 2022
Manca Svetina: Kritik sem. Verjemi mi!, pogovor na temo glasbene kritike
Metka Sulič: Musikras 2022
Marina B. Žlender: Štiri podobe glasbenega poletja
Petra Vrh Vrezec: Z glasbo občudujemo naravo
Metka Sulič: 25 let Glasbenega društva Nova
Mateja Rot: Festival Lent je lepo živeti!
Uroš Mijošek: Pred vstopom v sezono – Umetniški vodji simfoničnih orkestrov RTV Slovenija in Slovenske filharmonije Maja Kojc in Matej Šarc
Ana Erčulj: Zgodba z zahodne strani na Festivalu Ljubljana
Ingrid Mačus: »Ena pesem od dobrih reči«, festival Glasbe sveta
Reportažne strani zrcalijo letošnje izjemno bogato festivalsko poletje, na katerem smo lahko nazdravili uspešnemu delu umetniških vodij ter organizatorjev prireditev. Koncertnih dogodkov znotraj tradicionalno izvrstnih festivalov je veliko in jih je nemogoče predstavitvi v celoti, zato jim namenjamo pozornost s posameznimi utrinki, vtisi ter včasih le izrazi občudovanja. Občudovanje pa je bilo tudi vodilo avtorici prispevka, ki je naredila pravi potopis glasbe, ki opeva naravo in njene lepote. Prav gotovo ste v tem poletju poleg kulturnih prireditev strmeli tudi ob moči silnic narave in našem nekulturnem odnosu do vseh njenih darov. Želimo si, da bi zato ta majhen prispevek pripomogel tudi k naši večji ozaveščenosti o svetu, v katerem bivamo skupaj z drugimi čutečimi bitji in naravo. In prav zato so nujni večna izpraševanja, refl eksije, kritična opažanja. Koliko k temu pripomorejo tudi glasbene kritike, smo se s sogovorniki, udeleženci ter mentorji Tabora Glasbene mladine Slovenije spraševali na okrogli mizi z naslovom: Kritik sem. Verjemi mi! Kritika pa je predvsem sestavni del rednih sezon in tik pred vstopom v novo, upamo, da postkoronsko navdahnjeno leto, smo na kratek pogovor povabili umetniški vodji dveh osrednjih simfoničnih orkestrov.
POGOVORI
Larisa Marjanović: Quatour ZAHIR na mednarodnem festivalu SAXGO22
Neža Verbovšek: Rajska ptica, vibrafonist Vid Jamnik in vokalistka Ajda Stina Turek
Mateja Rot: Glas je živ in gre za zelo posebno bitje, Irena Z. Tomažin
Rubrika pogovorov je, v primerjavi s prejšnjimi izdajami, bolj ekonomična, zato pa zelo raznovrstna. V prvem pogovoru bomo spoznali francoski kvartet saksofonov, ki je povsem začaral občinstvo na mednarodnem festivalu SAXGO 22 v Novi Gorici. Drugi pogovor odkriva mlada glasbenika, ki sta pred kratkim izdala svojo prvo skupno zgoščenko s poetičnim naslovom Rajska ptica. Kako so posnetki nastajali in kaj najbolj cenita na svoji poti? O tem v pogovoru z našo najmlajšo publicistko. O razsežnostih pevskega glasu in vedno aktualnih preizpraševanjih na temo pevskih darov bo v zanimivem pogovoru spregovorila vokalistka, ki je svojo pot na odru začela kot plesalka.
MLADI IN SIMFONIČNA GLASBA
Aleksandra Gartnar Kastelic: Prva izkušnja – ne glasba, ampak dogodek; pogovor s Francijem Krevhom, snovalcem družinskih koncertov Slovenske filharmonije
Franci Krevh: Mladi in simfonična glasba pod okriljem Kraljevega orkestra Concertgebouw
Z jesensko sezono odpiramo novo rubriko Mladi in simfonična glasba. V prvem prispevku bo sogovornik snovalec filharmoničnega družinskega abonmaja Orkestra Slovenske filharmonije, ki si je za cilj postavil razširiti ljubezen do simfonične glasbe med mlade in še mlajše poslušalce. V drugem prispevku pa bomo spoznali izkušnjo iz tujine, kjer je svetovno znani orkester med svoja glavna poslanstva vpisal tudi skrb za izobraževanje mladih glasbenikov ter še posebej otrok in mladine, ki odraščajo brez rednega pouka glasbe v času svojega šolanja.
PORTRETI
Helena Gardina Filipčič: »Umetnost mora biti poštena, iskrena in lepa«, portret skladatelja Vladimirja Lovca
Lovorka Nemeš Dular: Spominski utrinki na skladatelja Janeza Matičiča
Koper je letos v žarišče postavil praznovanje stoletnice rojstva skladatelja Vladimirja Lovca, ki je pomembno vplival na razvoj glasbene ustvarjalnosti, kot pedagog pa še posebej glasbene poustvarjalnosti mesta, v katero se je preselil in mu posvetil tudi veliko simfonično delo. Portret skladatelja zato vsebuje tudi časovne mejnike na ustvarjalčevi poti in svetu, v katerem je ustvarjal. Portret pred kratkim preminulega skladatelja Janeza Matičiča pa z nizanjem dragocenih spominov izrisuje pianistka, ki je s skladateljem lahko neposredno spoznavala njegovo poetiko in rojstvo skladb od ideje do nastanka umetnine.
NADALJEVANKA
Aleksandra Pavlovič: Poletna potepanja neke pianistke, v iskanju glasbenih Prometejev, Novi Sad – še ena izmed evropskih prestolnic kulture, ali kje se skriva kultura?
Izvirni glasbeni Prometej naše stalne sodelavke je v tokratni številki dobil epsko razsežnost. Pianistkin esej, vedno izpisan v občudovanja vrednih miselnih vijugah, tokrat sestavljata dve veliki temi. V prvi spoznavamo Novi Sad in njegove izkoriščene oziroma še premalo pretočne potenciale v letu prestolnice kulture, v drugem pa v pogovoru spoznavamo violinista Stefana Milenkovića in njegovo poletno šolo nadarjenih mladih violinistov.
ESEJ
Jera H. Petriček: Glasba in politika Dunajsko pismo, ki nam ga je za tokratno izdajo poslala dirigentka Jera H. Petriček, obravnava občutljivo temo, ujeto v naslov Glasba in politika. Ne gre za volitve, čeprav smo v »super volilnem letu«, kljub temu pa je tematika zelo aktualna. Vabljeni k branju.
ODMEVI IN RECENZIJE
V nasprotju s prejšnjimi številkami se je tokratni nabor recenzentov skrčil na tri prekaljene pisce. To so Aleksandra Gartnar Kastelic, Tomaž Gržeta in Marina B. Žlender, s katerimi bomo brali, poslušali in podoživljali koncertne dogodke preteklih mesecev. Morda boste v njihovih zapisih našli navdih za obisk koncerta v živo ali pa poslušanje novih zgoščenk.
GLASNI STRIP
Martin Ramoveš: Elli de Mon, hipnotični one-woman band
Martin Ramoveš v glasbenem stripu nadaljuje strani naših odmevov in s kritično ostjo premeri tudi poletno dogajanje. In kaj je »videlo« njegovo uho ter »uglasbilo« njegovo pero?