Novice

Festival Sonica 2025: pretočnost zvoka in podoba sodobnosti

15. april 2025

V Ljubljani se začenja sedemnajsti festival elektronske glasbe in tranzitornih umetnosti Sonica, ki letos poteka pod naslovom Stream. Tema izpostavlja pretakanje kot ključno izkušnjo sodobnega časa – v zvoku, sliki in misli. Festival bo v treh osrednjih večerih povezal Klub Cankarjevega doma, Cukrarno in Kino Šiška, spremljevalni dogodki pa ga bodo razširili še na Slovensko kinoteko in Muzej sodobne umetnosti na Metelkovi.

Uradnemu začetku festivala bo nocoj, 15. aprila, predhajal ogrevalni preddogodek Sonica 2025 x Kamizdat Rentgen, ki bo potekal v Slovenski kinoteki. Domači ustvarjalec Nitz bo v performansu Konstante minevanja z živo ambientalno glasbo pospremil projekcije eksperimentalnih filmov režiserja Vaska Preglja. Večer se bo nadaljeval z nastopom Lifecutterja, zasavskega producenta, znanega po surovem eksperimentalnem technu in temačni zvočni estetiki.

V sredo, 16. aprila, se bo festivalsko dogajanje preselilo v Klub Cankarjevega doma. Program se bo začel z nastopom domačega projekta Stamor, za katerim stoji Jan Bajc Funa, nadaljeval z vokalno ekspedicijo poljske multiinstrumentalistke in pevke Antonine Nowacke, sklenil pa z avtorskim koncertom portugalskega kitarista Rafaela Torala, ki bo predstavil svojo lansko izdajo Spectral Evolution.

Četrtkovo dogajanje se bo začelo z dopoldanskimi pogovori z umetniki v konferenčni dvorani Cukrarne, zvečer pa se bo preselilo v avlo. Večer bo odprl egiptovski umetnik Hassan Khan z aktualnim performansom The Infinite Hip-Hop Song, v katerem algoritemsko generirana glasba postaja samostojna avtorska forma. Sledil bo avdiovizualni koncert mehiškega ustvarjalca Murcofa, enega ključnih imen sodobne ambientalne glasbe. Predstavil bo novi projekt The Etna Sessions, ki ga sam opisuje kot »vulkansko ambientalno glasbo«. Večer se bo zaključil s premiero produkcije letošnje umetniške rezidence Sonice in evropske platforme Shape+: nastopila bo berlinska elektronska glasbenica Sophie Schnell z avtorskim projektom Pyur, skupaj z domačima umetnicama Stello Ivšek in Uršo Čuk iz kolektiva Beam Team.

Zaključni festivalski večer bo v petek, 18. aprila, potekal v Katedrali Kina Šiška, kjer organizatorji napovedujejo hibridni rejv. Program bo odprl madžarski producent Gábor Lázár, ki ustvarja na presečišču naprednih klubskih zvokov, sodobne tehnologije in eksperimentalne računalniške glasbe. Sledil bo nastop The Buga, legendarnega predstavnika britanske basovske scene, ki bo predstavil dvojno ploščo Machine, zaznamovano z industrialnimi dub instrumentali, ki jih sam opisuje kot »orožje za plesišče«. Prvič se bo v Sloveniji predstavil tudi japonski kolektiv Violent Magic Orchestra, ki združuje elemente black metala, gabberja in IDM-a v ekstremni zvočno-vizualni izkušnji. Koncertni večer bo sklenil domači producent Shekuza z energičnim DJ-setom.

Letošnjo Sonico kurira trojica Martin Bricelj Baraga, sicer tudi vodja festivala, Jaša Bužinel in Luka T. Zagoričnik. Festival nastaja v produkciji Muzeja tranzitorne umetnosti (KUD MoTA) in Zavoda Festival Sonica, v koprodukciji s Kinom Šiška, Cukrarno, Cankarjevim domom, založbo Kamizdat, Zavodom Emanat, Moderno galerijo in Slovensko kinoteko.

Sonico letos že spremljata tudi dve razstavi. V Muzeju sodobne umetnosti na Metelkovi je na ogled razstava Synaescapes transdisciplinarne umetnice Vesne Petresin, ki živi in ustvarja v tujini. Razstava prinaša pet abstraktnih avdiovizualnih del, kjer zvok sinestetično soustvarja tridimenzionalne krajine. V Cukrarni pa je na ogled razstava Gestus umetnika, glasbenika in pisca Hassana Khana, ki se predstavlja z deli v različnih medijih in tehnikah. Khan, profesor na frankfurtski akademiji Städelschule, je leta 2017 prejel srebrnega leva na Beneškem bienalu.

Festival Sonica tako tudi letos ponuja presek najaktualnejšega v polju sodobne elektronske, ambientalne in avdiovizualne umetnosti – s pogledom, usmerjenim v prihodnost in s pretokom, ki ne pozna meja.