2. februarja 2023
V današnjem globaliziranem svetu kljub dostopu do številnih tehnoloških orodij še vedno obstaja izziv ustvarjalnega učenja ter igranja glasbenikov, ki so med seboj fizično ločeni. Skupno ustvarjanje glasbe poleg individualnih veščin in glasbenega znanja namreč zahteva tudi usklajevanje lastnih dejanj z drugimi.
V zadnjem desetletju smo bili priča večim poskusom ustvarjanja glasbe v živo prek spleta, vendar se slednji soočajo s številnimi ovirami, ki so tehnične narave – na primer, internet z visoko pasovno širino ali pa gre za situacijske prilagoditve, ki zagotavljajo zanesljivo uporabno povezavo, ter človeške omejitve, kot je pomanjkanje zadostnih možnosti skupne vaje ali pomanjkanje raziskovalno vodenih vaj, ki bi omogočale prenos učenja med skladbami in glasbeniki.
Avstrijska raziskovalka Natalie Sebanz, profesorica in vodja laboratorija Somby na Central European University omenjene izzive rešuje s spletno aplikacijo, za katero je dobila nagrado Proof of Concept ter finančno podporo ERC. Gre za preprosto, inovativno zamisel, ki glasbenikom omogoča skupno vadbo, tudi ko so med seboj fizično ločeni. Trenutno na trgu ni aplikacij za usposabljanje, ki bi posebej urile sposobnost glasbenikov za skupno igranje – namesto tega lahko izboljšajo kakovost skupnega igranja z izboljšanjem posameznih veščin. Prof. Sebanz z aplikacijo TAPTAPP posega na področje vedenjskih, kognitivnih in nevronskih mehanizmov za učenje družboslovja, kognitivnih znanosti in humanistike in z njo namerava premostiti vrzel ter prispevati k boljši glasbeni izobrazbi. Čeprav ne gre za nadomeščanje vadbe v živo, projekt ponuja posebno rešitev, ki bi lahko pomenila znatno pridobitev za končne uporabnike. Aplikacija namreč ponuja uporabno in podporno učno metodo za glasbenike, obenem pa omogoča stopnjevanje težavnostnih stopenj za povečanje učnega uspeha.
Aplikacija bo prek spleta prosto dostopna velikemu naboru uporabnikov, kar zagotavlja izjemno korist za glasbenikom, ki si prizadevajo izboljšati sposobnosti skupnega ustvarjanja glasbe.
Mateja Rot