Iz tiskane številke (izid: 29. september 2025)
V zadnjih letih opažamo manjše zanimanje za vpis v glasbene šole in to je bila tudi spodbuda, da na Akademiji za glasbo pripravimo poseben interdisciplinarni projekt, s katerim bi glasbeni pouk obogatili z znanji z drugih področij in ga tako oblikovali bolj celostno.
Projekt je pod vodstvom doc. dr. Ane Kavčič Pucihar potekal od januarja do maja 2025 v sodelovanju z Akademijo za glasbo Univerze v Ljubljani in GŠ Kranj, kjer so nas lepo sprejeli ravnateljica prof. Petra Mohorčič in celoten učiteljski kolektiv. Pedagoške in delovne mentorice prof. Katarina Zadnik, dipl. fizioterapevtka Melita Gole Kordiš in dipl. spec. pedagoginja Katarina Podrekar ter študenti in študentke Tomaž Brilej, Eva Majcen, Tjaša Forte, Loti Feltrin, Iva Bevc, Jurij Bregar, Marko Petek in Brina Nemanič smo pripravili raznolike delavnice, ki vam jih predstavljamo v tem prispevku.
Prek njih smo na inovativne, zanimive in igrive načine učencem nudili podporo pri razvijanju umetniških veščin, jih prilagajali njihovim željam in potrebam ter spodbujali sproščeno, povezujoče vzdušje za večjo motivacijo in lažje vztrajanje na glasbeni poti. Študentki psihologije Petja Plambergar in Brina Zamrnik pa sta za učence pripravili vprašalnik, s katerim sta na začetku in ob koncu projekta preverjali motivacijo za sodelovanje pri inštrumentu in nauku o glasbi ter izpolnjenost psiholoških potreb avtonomnosti, povezanosti in občutka kompetentnosti.
Skupno prikupno
Namen te delavnice je bilo povezovanje učencev, ki se sicer bežno poznajo z nauka o glasbi, pouka inštrumenta ali letnih nastopov, vendar med njimi ni tesnejših vezi. Delavnice so potekale enkrat tedensko, na srečanju pa smo se osredotočili na skladbo, ki je bila učencem všeč in smo jo izbrali na začetku delavnic, da bi spodbudili motivacijo.
Velik del delavnic je bil usmerjen v spodbujanje komorne igre, učenje poslušanja drug drugega, pazljivosti pri vstopih, vzdrževanju očesnega stika in izkazovanju razumevanja. Poleg tega smo raziskovali tudi različne inštrumente in se kdaj pozabavali z raznimi igrami, ki so spodbujale drugačen način razmišljanja in vadenja. Prevladovalo je sproščeno vzdušje, saj smo s pomočjo igre odkrivali nov glasbeni svet.
Vadim zvadim
Na delavnici Vadim zvadim smo učencem flavte, violine in klavirja na zabaven in učinkovit način pomagali pri vadenju. Pri urah smo igrali vaje in skladbe, ki so jih morali učenci usvojiti tisti teden. Vadili smo branje not, igranje na pamet, posebno pozornost smo namenili pravilni drži in poskušali izboljšati področje ritma ob vadenju z metronomom, ki učencem predstavlja kar velik izziv. Glede na vrsto inštrumenta smo se osredotočali na določene vidike tehnične izvedbe – pri pihalcih denimo na lep ton, pri pianistih pa na jasnejšo artikulacijo. Pred nastopi smo vadili prihod na oder, obnašanje na odru, priklon ter odhod z odra, pri pripravi smo izvedli tudi kakšno vizualizacijo in dihalno vajo. Na delavnicah smo vzpostavili sproščeno in prijetno vzdušje, da so učenci domov odhajali veseli in polni elana ter doma zagotovo večkrat poprijeli za inštrument.
Improliga
Na delavnici Improliga smo učencem predstavili različne oblike improvizacije. Zanje smo pripravili raznolike vaje in igre, s katerimi smo spoznavali zvok lastnega inštrumenta in eksperimentirali z njim, pri tem pa smo upoštevali tudi njihove želje in interese. Začeli smo z igro ponavljanja lastnih motivov, ki krepi pozornost in posluh. Raziskovali smo tudi improviziranje ob ležečem tonu in razvijali glasbeno domišljijo z igranjem z grafičnih /…/
Iva Bevc, Tomaž Brilej, Jurij Bregar, Loti Feltrin, Tjaša Forte, Eva Majcen, Brina Nemanič, Marko Petek






