Novice Reportaža

Musikras 2022

foto: Ana Rojc

Iz tiskane izdaje (izid: 28. september 2022)

Pred štirimi leti je na Krasu vzniknila poletna orkestrska šola Musikras. Pobudniki in vodja Musikrasa, ki prihajajo iz vrst Pihalnega orkestra Komen, so si izkušnje z izvedbo mladinskih glasbenih taborov nabirali več let (med drugim tudi z Orkesterkampom, ki je svojo sklepno noto zaigral v Bovcu leta 2018). Na večdnevni poletni orkestrski šoli, ki poteka v Štanjelu na Krasu, se v dveh po težavnosti ločenih orkestrih v skupinski igri uri po 50 otrok in mladih z vsega Krasa, Brkinov in drugih delov Slovenije ter zamejstva. Vsak orkester se predstavi na zaključnem koncertu. V tem letu sta bila gostujoča dirigenta Ivo Bašič, ki je vodil mlajši, šolski orkester (starost otrok med 8 in 12 let), in italijanski dirigent Lorenzo Pusceddu. Slednji je vodil mladinski pihalni orkester, ki so ga sestavljali glasbeniki od 14. leta naprej.

Organizatorji Musikrasa so v tem letu naredili korak dlje, organizirali so prvo mednarodno skladateljsko tekmovanje za izvirno glasbo za pihalne orkestre stopnje od 0,5 do 1,5. To je najnižja težavnostna kategorija za pihalne orkestre, ki beleži veliko pomanjkanje literature v Evropi. Povsem druga zgodba je s tem v ZDA, kjer so igranje glasbila in šolske godbe obvezen del učnega načrta. Od tam prihaja večina literature za otroške godbe, ki pa ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. V Evropi je tekmovanj za takšno glasbo malo. Tako je skladateljsko tekmovanje Musikrasa dobrodošla novost v slovenskem prostoru, saj je ponudilo odlično platformo za skladatelje, da so se preizkusili v orkestrskih kompozicijah najnižje težavnostne stopnje. Tematika, ki so jo v tem letu na Musikrasu razpisali, je izhajala iz bogate kulturne in mitske dediščine Krasa in Brkinov.

Sardinski skladatelj in dirigent mladinskih pihalnih orkestrov Lorenzo Pusceddu, ki je dirigiral starejši orkester Musikrasa in je bil tudi član žirije tekmovanja, se s tovrstnimi projekti ukvarja že več kot 15 let. Na okrogli mizi, ki je potekala v Štanjelu, je izpostavil, da sta po njegovih informacijah »v Evropi le dve skladateljski tekmovanji za pihalne orkestre kategorije 0,5 do 1: eno je v Umbriji v Italiji, drugo na Krasu v Sloveniji. Pomembno je spodbujati tovrstno dejavnost. Dobro je, da imajo že v najzgodnejšem obdobju možnost in na razpolago kakovostne skladbe, ki jih lahko izvajajo, in se pri tem tudi zabavajo. To je metoda, s katero jih lahko najučinkoviteje vključimo v svet glasbe že kot otroke.«

Na Prvo mednarodno tekmovanje izvirnih …

Metka Sulič