Na témo Novice

»Težke razmere zadnjih dveh let niso zadušile, marveč kvečjemu prilile olja na ogenj navdušenosti za petje«

Jakob Barbo in PAZ Vinko Vodopivec (foto: Rene S. Knapič)

17. maj 2022

Pred polno dvorano Slovenske filharmonije nastopilo šest študentskih pevskih zborov

V četrtek, 24. marca 2022,  je v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji potekala že 2. študentska zborovska revija Študentsko ZBORovanje. Koncert je tokrat ponovno organiziral Primorski akademski zbor Vinko Vodopivec, ki združuje (predvsem) primorske študente, ki študirajo v Ljubljani. Od leta 2019 zbor vodi Jakob Barbo, ki je poskrbel tudi za umetniško vodenje revije. Letošnjo izvedbo revije je pospremil s temi besedami:

»Študentsko ZBORovanje, s katerim je naš zbor obudil staro tradicijo prirejanja študentskih revij, je v organizaciji zdajšnje ekipe prvič potekalo leta 2019. V 2020 je bila načrtovana ponovitev, vendar se ta zaradi epidemioloških razmer ni zgodila do letošnjega leta. Na revijo smo povabili nekaj izmed številnih študentskih zborov – zanimanje za sodelovanje na njej je pokazalo še mnogo drugih, ki bodo na vrsto prišli v prihodnjih letih. Z veseljem ugotavljam, da težke razmere zadnjih dveh let niso zadušile, marveč kvečjemu prilile olja na ogenj navdušenosti za petje. In to med študenti!«

Po PAZ Vinko Vodopivec, ki je s skladbo Žabe Vinka Vodopivca, svojo neuradno himno, otvoril koncert, je nastopilo še pet drugih zborov – Dekliški zbor Akademije za glasbo pod vodstvom Marka Vatovca, Pevski zbor Cor z Medicinske fakultete pod vodstvom Anje Hrastovšek, Pevski zbor Pegius s Pravne fakultete pod vodstvom Lare Willewaldt in Vokalna skupina Ivana Cankarja pod vodstvom Toma Varla. Akademski pevski zbor Tone Tomšič pod vodstvom Rahele Durič, študentski zbor z najdaljšo tradicijo, ki je lani praznoval 95. obletnico svojega delovanja, pa je s svojim nastopom sklenil ta večer mladostne energije.

Po reviji smo se pogovarjali tudi z Laro Willewaldt, študentko dirigiranja na Akademiji za glasbo. Lara je na reviji nastopila kot pevka Dekliškega zbora AG, ki mu je tudi oddirigirala skladbo Vöra bije Radovana Gobca, in kot dirigentka Pevskega zbora PEGIUS, mešanega pevskega zbora, ki deluje na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani in nosi ime po prvem slovenskem pravniku Martinu Pegiusu.

»Že sam prihod na oder je razodel zelo sproščeno, toplo in navdušeno publiko, ki je mene osebno navdala še z dodatnim navdihom in energijo. Ustvarjanje glasbe na odru Slovenske filharmonije je bil tako še večji užitek, neizmerno čutenje od prve do zadnje note in pa (najpomembneje) dotik drugih src z glasbo.«

Lara Willewaldt in Dekliški pevski zbor AG (foto: Rene S. Knapič)

Na reviji so tako kar tri zbore vodili študentje Akademije za glasbo – poleg Jakoba Barba in Lare Willewaldt tudi Tom Varl, ki vodi Vokalno skupino Ivana Cankarja. Vsi trije pripadajo najmlajši, a že zelo aktivni generaciji slovenskih dirigentov, katerih uspehe bomo zagotovo spremljali tudi v prihodnje. Jakob Barbo se sicer te dni pripravlja na svoj magistrski koncert z Orkestrom Slovenske filharmonije (ki bo v sredo, 18. maja, ob 19:30 v Dvorani Marjana Kozine), Lara Willewaldt in Tom Varl pa se nameravata 26. in 27. maja udeležiti 2. državnega tekmovanja Mateja Hubada za slovenske zborovodje, ki bo potekalo v Unionski dvorani v Mariboru v organizaciji Javnega sklada republike Slovenije za kulturne dejavnosti.

Po koncu koncerta smo se pogovarjali še z Iztokom Kocenom, strokovnim spremljevalcem revije (intervju, ki ga je z njim opravila Larisa Marjanović, si lahko preberete na tej povezavi), ki je svoje vtise o reviji strnil takole:

»Menim, da je Študentsko zborovanje odlično zasnovana revija, v prvi vrsti ravno zaradi tega, ker zborovsko glasbo in zborovsko udejstvovanje ponovno približuje ljubiteljski kulturi, v najplemenitejšem pomenu besedne zveze. Da definiram – ljubiteljsko pomeni nekaj početi s polnim angažmajem in iskreno rad. Na slovenski sceni se že leta stremi k neki polprofesionalnosti, kar pa po mojem mnenju ne krepi scene, ampak jo šibi. Seveda imamo zbore, ki sodijo v tekmovalno raven, da pa so se zbori prisiljeni na lokalni ravni udejstvovati lokalnih tekmovanj, kjer je to pogojeno z javnim financiranjem, se mi zdi pa slabo.

Čudovito se mi zdi, da gre za revijo, na katero se odzovejo zbori najrazličnejših ravni, vključno z zborom Akademije za glasbo in APZ Tone Tomšič. Menim, da je za to odgovorna tudi kakovost lokacije prireditve, saj ni pevca med študentskimi zbori, ki bi prag Slovenske filharmonije prestopil malomarno.

Kot zadnje, gre za študentsko revijo, kjer nastopajo študentski zbori in upam si trditi, da ni prav veliko drugih zborovskih dogodkov v Sloveniji, katerih bi se prostovoljno udeležilo tako število mlade publike. Ne bo za vsakega, marsikdo bo pa zaradi tega šel še na kakšen koncert.«

Druga študentska zborovska revija Študentsko ZBORovanje je tako zagotovo ponovno dokazala, da je zborovska glasba med študentkami in študenti Univerze v Ljubljani izredno priljubljena. Poleg zborov, ki smo jih v prispevku že omenili, študentke in študente združuje tudi Komorni dekliški pevski zbor Pedagoške fakultete (ki na reviji žal ni nastopil zaradi bolezni), na Akademiji za glasbo poleg Dekliškega zbora ustvarjata še Mešani zbor, Komorni zbor in Koralni zbor, zbori pa delujejo tudi v sklopu mnogih drugih fakultet (Veterinarske fakultete, Filozofske fakultete idr.). Vsi ti zbori pomembno dopolnjujejo slovensko zborovsko sceno in poleg obštudijske sprostitve študentkam in študentom Univerze v Ljubljani nudijo tudi možnost aktivnega umetniškega udejstvovanja. Slednjega s svojimi kakovostnimi izvedbami dodatno spodbuja tudi revija Študentsko ZBORovanje, ki v zadnjih letih tako skrbi tudi za medsebojno povezovanje vseh študentskih zborovskih navdušencev in dodatno prispeva k bogatenju domačega zborovstva.

Tisa M.