Iz tiskane izdaje (izid: 27. september 2024)
Svetovni zbor mladih (World Youth Choir) je bil ustanovljen leta 1989, do danes pa je v njem prepevalo že več kot tisoč pevcev iz kar 75 držav. Sestav je v tem času nastopal na najuglednejših svetovnih odrih in gostoval na najprestižnejših prireditvah, med drugim na olimpijskih igrah v Barceloni leta 1992 ter podelitvi Nobelove nagrade za mir v Oslu leta 2011. Za svoje delovanje je prejel tudi Unescov častni ambasadorski naziv »Umetniki za mir«.
V 35 letih so tako mladi pevci in pevke, med njimi tudi 41 predstavnikov Slovenije, nastopili na več kot 300 koncertih v 37 državah. Delovanje zbora omogočajo Mednarodna zveza glasbenih mladin (JMI – Jeunesses Musical International), Mednarodna zveza za zborovsko glasbo (IFCM – International Federation for Choral Music) in Evropska zborovska zveza (ECA – European Choral Association).
Ob 250-letnici rojstva Ludwiga van Beethovna leta 2020 so Svetovni zbor mladih in Nemški mladinski orkester (Bundesjugendorchester) povabili v skladateljevo rojstno mesto Bonn, a je takrat pandemija koronavirusa prekrižala načrte organizatorjev oziroma jih preložila za štiri leta. Tako se je skoraj 200 mladih zboristov in orkestrskih glasbenikov pod vodstvom dirigentov Jörna Andresena in Tana Duna v Nemčiji srečala šele letos. Zbrali so se sredi avgusta v nemškem Weikersheimu, kjer domuje tudi Glasbena mladina Nemčije.
Slovenska predstavnica v letošnjem Svetovnem mladinskem zboru, ki je štel 84 zboristov iz 41 držav, je bila Maša Prah.
»V Weikersheim sem prispela v nedeljo, 18. avgusta, kjer smo še isti večer začeli vaje. Že prvi dan se nam je pridružil tudi Nemški mladinski orkester in tako smo prvič vsi skupaj izvedli deveto Beethovnovo simfonijo, naslednji dan pa smo dopoldan prvič zapeli tudi noviteto Tana Duna, hommage na Beethovnovo deveto simfonijo, ki jo je poimenoval Nine in jo napisal posebej za to priložnost.
Ob dveh skladbah za zbor in simfonični orkester smo pripravljali tudi samostojen pevski oz. a cappella program, ki je bil osnovan na temi luči. Prva skladba Aurea Luce je himna apostoloma Petru in Pavlu iz 17. stoletja v obliki gregorijanskega korala. Himno je dirigent Andresen združil s skladbo sodobnega latvijskega skladatelja Peterisa Vasksa, Mate saule (Mati sonce). Sledil je motet Johannesa Brahmsa, op. 74, ki je sestavljen iz štirih stavkov, prvi trije so osnovani na prevodu Biblije Martina Luthra v nemškem jeziku, zadnji koral pa je prvi verz Luthrove himne ‘Mit Fried und Freud ich fahr dahin’. Sledilo je delo norveškega skladatelja Ola Gjela Northern lights z besedilom iz pesmi o Salomonu v latinščini. Zbor je poleg klasične pozicije zbora izvedel tudi dva stavka Roberta Schumanna za dvozborje, An die Sterne in Ungewisses Licht. Med stavka smo dodali še skladbo ameriške skladateljice Kate Rusby, Underneath the Stars. Koncert je zaokrožilo delo Sainte-Chapelle Erica Whitacreja, kot dodatek pa še koral Johanna A. P. Schulza Der Mond ist aufgegangen. Zbor je sam izvedel prvi dve kitici, pri tretji ter sedmi pa je bilo k petju pozvano tudi občinstvo.
/…/
Zadnji dan, 7. septembra, je bil precej zabaven. Dopoldne smo v Bonnu nastopili na Beethovenfestu, kjer se nam je pridružil zbor, ki dela izvaja z znakovnim jezikom. Del zbora in orkestra se je pomešal med navdušeno občinstvo in skupaj z mimoidočimi smo izvedli pevski del zadnjega stavka Beethovnove Devete.
Popoldan smo imeli kratko vajo v operi, zvečer pa še slavnostni zaključni koncert. Odlično je uspel, dobili smo veliko pohval. Tudi skladba Tana Duna nam je skozi čas priprav postajala vedno bolj všeč, zelo je emotivna. Po zadnjem koncertu je bilo seveda zelo čustveno, tako za nas kot orkestraše.
Kot skupina smo se odlično povezali. Take priložnosti so neverjetne, ljudje z vsega sveta se tesno povežejo, stkejo prijateljstva, čeprav se družijo zelo kratek čas. Kljub temu da prihajamo z vsega sveta, sem prepričana, da bodo nekatera prijateljstva ostala večna.«
Maša Prah, Uroš Mijošek
Dodaj komentar