28. februar 2024
Ljubljanski kvartet saksofonov sestavlja mlajša generacija vrhunskih glasbenikov, ki so svojo skupno pot sklenili na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Člani kvarteta – Tia Ivajnšič, študentka 3. letnika dodiplomskega študija pri prof. Mihi Rogini, Lan Meden, študent 2. letnika podiplomskega študija ravnotako v razredu prof. Rogine, Boštjan Rojc, študent 1. letnika podiplomskega študija pri prof. Matjažu Drevenšku in Arijan Mačak, absolvent podiplomskega študija pri prof. Mihi Rogini – so večkratni prejemniki številnih nagrad in priznanj, tako na državnih kot tudi na mednarodnih tekmovanjih, bodisi v vlogi solistov ali komornih glasbenikov. Vsi člani so redni izvajalci na različnih umetniških festivalih. Svoje znanje izpopolnjujejo pri številnih priznanih profesorjih in zasedbah, kot so Stockholm Saxophone Quartet, Habanera Saxophone Quartet, Arno Bornkamp, Nele Tiebout in drugi.
Lan, povejte nam kaj o začetkih delovanja Ljubljanskega kvarteta saksofonov.
Lan Meden: Začetek naše skupne poti sega v jesen 2022. Na akademiji smo se zbrali štirje posamezniki, ki smo si želeli delati v kvartetu in nemudoma smo zagrabili priložnost. Sicer smo seveda že prej igrali v različnih drugih komornih sestavih.
V prvem študijskem letu smo delovali pod mentorstvom Mihe Rogine, zdaj, v drugem študijskem letu, pa pod mentorstvom docentke Sae Lee. Naša želja je bila čim več nastopati in že po nekaj mesecih dela smo videli, da nam gre dobro in da v tem uživamo. Veliko časa in energije smo bili pripravljeni vložiti v delovanje kvarteta. Začeli smo se prijavljati na razpise in avdicije ter lansko poletje tudi že koncertirali.
Kje ste nastopali?
Eden izmed nastopov je bil v ciklu Solo e da camera v Dvorani Julija Betetta na Akademiji za glasbo, nastopili smo tudi v okviru Festivala na Ljubljanici in koncertirali na Kongresnem trgu. Julija smo pričeli sodelovati z Glasbeno mladino Slovenije in nastopili na koncertu v okviru festivala Poletje v Celju. Na povabilo organizacije Nei Suoni Dei Luoghi pa smo gostovali v Stari Gorici in Pordenonu, kar je bila za nas odlična izkušnja!
Vmes smo s kvartetom sodelovali še pri drugih projektih v sklopu akademije, veliko pa smo imeli obveznosti tudi kot posamezniki. Arijan se je novembra udeležil enega največjih svetovnih tekmovanj za saksofoniste Dinantu v Belgiji, kjer se je uspešno prebil do polfinala v izjemni konkurenci. Boštjan je junija diplomiral in potem jeseni vpisal magistrski študij, tudi Tia odlično usklajuje obveznosti na dveh fakultetah, jaz pa sem decembra nastopil kot solist z italijanskim orkestrom Friuli Venezia Giulia, izvedel sem Balado za altovski saksofon in orkester skladatelja Franka Martina.
Kakšni pa so vaši glasbeni načrti v prihajajočih tednih in mesecih?
Februar je bil v znamenju GM odra, nastopali smo že v Kranju, Ajdovščini in Ilirski Bistrici, jutri pa cikel zaključujemo v Slovenski filharmoniji v Ljubljani. Sicer pa smo seveda osredotočeni na tekmovanje TEMSIG, ki nas čaka sredi marca. Za tem zagotovo sledi krajši predah, saj že od novembra delamo brez prestanka, v začetku poletja pa nas spet čakajo nastopi na otvoritvi Festivala na Ljubljanici. Načrtujemo tudi nastop v okviru Slovenskega abonmaja mladih v Radovljici in morda še kakšno krajšo turnejo, če nam bo dopuščal čas.
Kaj bomo slišali na četrtkovem koncertu v Slovenski filharmoniji?
Spored, ki smo ga pripravili za koncert v Slovenski filharmoniji je zelo kontrasten, za vsakega se bo nekaj našlo. Veseli bomo obiska kolegov, profesionalnih glasbenikov, primeren pa je tudi za tiste, ki niso ravno pogosti obiskovalci koncertov. Začeli bomo s Kvartetom za štiri saksofone Aleksandra Glazunova. Ne le, da gre za železni repertoar in eno temeljnih del za takšno zasedbo, gre za umetnikovo zadnjo napisano skladbo. Ima zelo zanimiv potek in je zelo kompleksna, skladba deluje čedalje gostejša … V Finalu dobim občutek, da Glazunov niza modulacije in karakterne spremembe, kot bi se mu mudilo pisati … Sledila bo Ramovševa Saxophonia za kvartet saksofonov iz leta 1995. Smelo zarisana skladba raste skozi štiri glavne odseke: uvod požene hitre in sunkovite pasaže posameznih instrumentov, drugi del pa raziskuje tihe polifonske prehode, ki jih mestoma prekinejo glasne figure. Tretji del v instrumentalnih dvogovorih potihoma razvija skrivnostno ozračje, v zaključnem delu pa glasbeno dogajanje izbruhne z vso močjo. Za konec pa še eno delo, ki nam je zelo priraslo k srcu. Kvartet Alfreda Descenclosa, ki je, podobno kot Glazunov, del železnega repertoarja za našo zasedbo.
Dodaj komentar