Novice

Klarinetistka Milena Keser in pianist Stefan Pajanović vabita na koncerta v Celje in Ljubljano

foto: osebni arhiv

13. februarja 2022

Prihodnji teden bosta v Celju (sreda, 16. 2., ob 19.30 v Narodnem domu) in Ljubljani (četrtek, 17. 2., ob 19.30 v Slovenski filharmoniji) na koncertih nastopila klarinetistka Milena Keser in pianist Stefan Pajanović. Na petem koncertu letošnjega cikla GM oder bosta nastopila z deli Brahmsa, Schumanna, Poulenca in slovenskega skladatelja Ljuba Rančigaja.

Milena Keser je leta 2014 maturirala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana v razredu profesorja Dušana Sodje, izobraževalno pot pa nadaljevala na Univerzi Mozarteum v Salzburgu. Najprej je študirala pri prof. Aloisu Brandhoferju, nato pa v razredu prof. Andreasa Schablasa, pri katerem je z odliko diplomirala. Pod njegovim mentorstvom je v lanskem študijskem letu pridobila tudi magistrski naziv. Milena Keser igra v različnih komornih in orkestrskih zasedbah, katerih ustvarjanje vidi kot nepogrešljiv del svoje glasbene izobrazbe in nadaljnje življenjske poti. Pianist Stefan Pajanović je obiskoval razred profesorice Lidije Malahotky Haas na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana. Od leta 2015 je na ljubljanski glasbeni akademiji pod mentorstvom Jasminke Stančul študiral najprej na diplomski stopnji, nato pa nadaljeval še z magistrskim študijem. V okviru izmenjave Erasmus je leto dni študiral v razredu prof. Markusa Bellheima na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu. Z različnimi komornimi zasedbami je nastopal na koncertih Festivala Ljubljana in Glasbene mladine ljubljanske, z bratom violinistom pogosto igra na samostojnih recitalih doma in v tujini (Toskana, Beograd).

S Stefanom sta v približno istem času obiskovala ljubljanski konservatorij. Se je vajino sodelovanje začelo že v srednješolskih letih?

Milena Keser: Res sva se spoznala že na konservatoriju, a se je najino glasbeno sodelovanje začelo pozneje, šele v času študija. V študentskih letih sva se začela pogovarjati o morebitnem sodelovanju. Po izboru v GM oder se je začelo pravo delo in veseliva se najinega prvega skupnega koncerta.

V cikel sta bila izbrana že v lanski sezoni, ko so številni dogodki v živo morali biti odpovedani oz. prestavljeni. Po drugi strani sta imela več časa, da se posvetita zaključku študija …

Tako je, v lanskem letu sva se oba najbolj posvečala svojim magistrskim koncertom. Ob tem je Stefan nastopil tudi na koncertu cikla Tutti Akademije za glasbo s simfoniki RTV Slovenija. Jaz pa sem zaključila študij v Salzburgu in vpisala še študij politologije – ob glasbi je to področje, ki me zelo zanima.

Kako sta sestavila spored, s katerim se bosta predstavila občinstvu v Celju in Ljubljani?

Na program sva uvrstila dve pomembni deli za takšno zasedbo, in sicer Sonato št. 1 za klarinet in klavir v f-molu, op. 120, Johannesa Brahmsa in Fantazijske skladbe za klarinet in klavir, op. 73, Roberta Schumanna. Poleg tega je bilo dobrodošlo vključiti delo iz drugačnega prostora, tako geografskega, historičnega, kot tudi stilističnega, zato sva se odločila igrati Sonato za klarinet in klavir, ki je nastala leta 1962 izpod peresa Francisa Poulenca in seveda skladbo slovenskega skladatelja Ljuba Rančigaja. Preludij in rondo za klarinet in klavir je skladatelj posvetil zasedbi Claripiano, v kateri ob pianistki Tatjani Kaučič nastopa tudi moj profesor na ljubljanskem konservatoriju Dušan Sodja. Prav njemu sva hvaležna tudi za priporočilo Rančigajeve skladbe, ki jo je njun duo tudi posnel. Glede programa sva se posvetovala tudi z Miho Haasom, ki je v duu s Tadejem Kenigom ravno tako nastopal z omenjenim repertoarjem in ga dobro pozna. Brahmsova Sonata je ena najtežjih skladb za to zasedbo, res veliko zahteva od obeh glasbenikov. Z velikim veseljem pa sva se lotila tudi skladbe Ljuba Rančigaja. Kot moj profesor Sodja bi tudi sama rada z izvajanjem skladb domačih ustvarjalcev vzpodbudila ustvarjanje novih. 

Prijazno vabljeni, vstop na oba koncerta je prost!

Dodaj komentar

Klikni za oddajo komentarja