Datum izida: 20. september 2019
Revija Glasna štirikrat letno izhaja v tiskani obliki.
Naročite jo na tej povezavi.
RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU
Razgledni stolp osvetljuje zanimivosti z domačih in tujih glasbenih prizorišč, se spominja poletnih dogodkov in vas pripravlja na prihajajočo sezono.
MLADI IN GLASBA
Danaja Habjanič in Tilen Lancner: Bachovi cvetovi
Larisa Marjanović: Neža Podbršček, oboistka in solistka na angleškem rogu
Aleksandra Gartnar: Marjana Jocif, flavtistka
Vanessa Nina Borsan: Duo Meraki
Helena Gardina Filipčič: Rastem z glasbo, 3. del
Ob naslovu Bachovi cvetovi ste verjetno pomislili na skladatelja Johanna Sebastiana Bacha. Tokratna raziskava pa nas bo popeljala v popolnoma drug svet, k britanskemu zdravniku Edwardu Bachu, ki se je od začetka kariere bolj zanimal za človeka v celoti kot za njegove bolezenske simptome. Večina bolezni, ki danes tarejo človeštvo, ima po Bachovem mnenju izvor na duševni in čustveni ravni človekove osebnosti, zdravila zanje pa lahko poiščemo med Bachovimi cvetovi. Cvetje iz narave kot tisto v glasbi mojstra J. S. Bacha so prav gotovo zdravilo za razširjeno stisko vseh poustvarjalcev, ki stopajo na koncertni oder. Kako se lahko iz nastopa rodi priložnost za osebnostno rast? O tem bodo največ lahko povedali nadarjeni mladi glasbeniki, ki so gostje naše revije.
REPORTAŽE
Monika Marušič, Ivana Čemažar …: 26. tabor Glasbene mladine Slovenije
Anuša Plesničar: Pred sezono treh simfoničnih orkestrov
Larisa Marjanović: Jugoton, razstava
Reportažni zapisi povezujejo poletna doživetja s pričakovanji nove sezone. Tradicionalni odmev iz taborskega življenja priča o glasbeni rasti in vrednosti glasbenih druženj, sprehod po razstavi obuja nostalgične spomine na zlate čase glasbenega založništva, razmislek o programski ponudbi pa poleg vabila na koncerte odpira vrsto vprašanj. Bomo nanje lahko odgovorili v prihodnji sezoni?
RAZISKAVA
Branka Rotar Pance: Pogled skozi okno zgodovine: pot od konservatorija do Glasbene akademije
Vanessa Nina Borsan: Skladateljice med obema vojnama
Prav neverjeten je podatek, da je imela šola Glasbene matice Ljubljana 1919 v svoje programe vpisanih kar tisoč gojencev in med njimi so izbranci po predhodnih preizkusih znanja lahko prvič vstopili v uradno ustanovljeni Konservatorij za glasbo. Njegovi začetki pa, kot je zapisala raziskovalka, segajo že nekaj let prej v zgodovino. Ravno obdobje razcveta konservatorija je zanimivo tudi za slovensko glasbeno ustvarjalnost. Je bilo med njimi tudi kaj skladateljic?
POGOVORI
Aleksandra Gartnar: Polona Češarek, direktorica KGBL
Anuša Plesničar: Ana Dolžan, koncertna mojstrica orkestra Slovenske filharmonije
Larisa Marjanović: Janez Dovč in Tesla
Mateja Rot: Mak Grgić, kitarist
Aleksandra Gartnar: Tommaso Lonquich, klarinetist, in Irena Kavčič, flavtistka
Mateja Rot: Žiga Koritnik, fotograf glasbe
Uroš Mijošek: Ivana Veršnak, violinistka
Andrej Lutman: Sarival Sosič, pisatelj, kurator, glasbenik
Na Glasnin pogovor so bili tokrat povabljeni vrhunski glasbeniki, vodja glasbene ustanove, koncertna mojstrica, vsestranski ustvarjalec, fotograf glasbe, pisatelj ter violinistka, ki ostaja zavezana glasbi skoraj dolgih sedem desetletij. Prav za vse bi lahko zapisali v naslov Gallusov izrek Musica noster amor in prav vsem je skupna posebna strast do odkrivanja globljih skrivnosti, zapisana v glasbenih delih. V pogovorih nam izbrani sogovorniki razkrivajo svoje glasbene poti in široke glasbene razglede, s katerimi bogatijo naš in tudi mednarodni prostor. Vabljeni na zanimivo glasbeno potovanje.
POGLEJMO V GLASBO … Z ELEKTRIKO
Igor Feketija: Električna in elektronska glasbila
V sredici tokrat bolj kot na samo glasbeno plat opozarjamo na razsežnosti vpliva elektrike na razvoj glasbe in njen družbeni ustroj. Kako so električni in elektronski inštrumenti zaznamovali glasbo 20. in 21. stoletja? Kateri so bili pomembni dogodki oziroma mejniki v zvezi z elektriko in elektroniko v glasbi? Raziskovalni potopis odkriva podrobnosti, na katere smo danes že pozabili, hkrati pa nas spominja na izjemen preobrat, ki se je z »električno« revolucijo zgodil na glasbenem polju.
MISLIM GLASBO
Petra Rakić: Ko v meni zazveni Šostakovič
Ingrid Mačus: Kylviria
Izvirna misel in razmišljanje o glasbi razpira krila doživljanju, odkrivanju in morda celo razumevanju glasbe. Tokrat vabimo, da z našima esejistkama vstopite v svet Komorne simfonije za godala v cmolu, opus 110a Dmitrija Šostakoviča ali pa v domišljijsko Kylvirijo.
ODMEVI IN RECENZIJE
Odmevi in kritiški zapisi izpostavljajo ožji izbor iz široke ponudbe novih knjig, koncertov in prireditev. V tej reviji namenjamo tako pozornost 100. obletnici baleta, dvema knjigama, posvečenima raziskavam naše glasbene preteklosti, mladim talentom ter odmevom na izstopajoče festivalske koncerte. Za nas pa so tokrat ocenjevali Aleksandra Gartnar, Breda Pretnar, Ingrid Mačus, Lovorka Nemeš Dular, Marina B. Žlender, Tomaž Gržeta in Vanessa Nina Borsan.
Revija Glasna štirikrat letno izhaja v tiskani obliki.
Naročite jo na tej povezavi.