RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU
Umetniško-donatorski projekt Glasba za prihodnost Music for the Future in Masayah
Damijan Močnik, dobitnik Kozinove nagrade v letu 2022
Imel sem ljubi dve, notna izdaja v jubilejnem letu skladatelja Josipa Ipavca
V SPOMIN
Marina B. Žlender: Janez Matičič (1926–2022)
dr. Primož Kuret (1935–2022)
REPORTAŽE
Larisa Marjanović: Slavnostni koncert Orkestra Slovenske vojske
Ivana Čemažar: Glasba gre v svet
Neža Verbovšek: Mednarodni dan jazza
Tanja Rupnik: O učenju petja
Tisa Mrhar: Zborovski praznik v Mariboru
Larisa Marjanović: Jubilejno leto Vladimirja Lovca
Marina B. Žlender: 36. Slovenski glasbeni dnevi
Reportažni zapisi junijske Glasne razkrivajo razgibano podobo glasbenega življenja, ki se v tokratni pomladi kaže v prav posebni pestrosti programov, pobud, izvajalskih želja in tudi spominov. Ob prekaljenih in stalnih sodelavcih revije tokrat gostimo tudi mlade nadarjene pisce, ki so s prvinsko gorečnostjo poiskali nove in ambiciozne pobude v klasični glasbi, jazzu in še posebej na velikem zborovskem prazniku v Mariboru. Letošnje leto zaznamuje vrsto pomembnih glasbenih obletnic in tako nam reportažni zapisi odkrivajo slavnosti ob izvrstno pripravljeni obletnici Vladimirja Lovca, slavnostni koncert po 25 letih delovanja najmlajšega slovenskega orkestra ter obsežen zapis o 37. Slovenskih glasbenih dnevih, posebej podčrtanih s 150-letnico Glasbene matice Ljubljana.
Med reportažne zapise pa smo uvrstili tudi strokoven in poglobljen zapis o učenju petja, s katerim postopno spoznavamo eno izmed najodgovornejših in najtežjih področij glasbene pedagogike.
POGOVORI
Aleksandra Pavlovič: Ricercar, pogovor z violinistko in plesalko Mojco Gal
Andrej Lutman: Glasba na vinilkah, pogovor s Črtom Moravcem
Andrej Lutman: Zdravko Duša, urednik
Aleksandra Gartnar Kastelic: Branka Rotar Pance o glasbeni olimpijadi
Tanja Rupnik: Slovenski oktet – častitljivih 70 – pogovor z baritonistom Jožetom Vidicem
Mateja Rot: Brina Vogelnik, pogovor ob izidu nove plošče in koncertu na festivalu Druga godba
Šestim izbranim sogovornikom je skupna popolna predanost svojemu delu, pa naj gre za raziskovanje glasbe z violino in plesom, motrenje kulturnega sveta z uredniškim očesom, glasbeno pedagogiko ali pa petje v najrazličnejših oblikah, odtenkih žanrov, pestrosti zasedb ali pomembnosti koncertnih odrov ter nosilcev zvoka. Prav pri vsakem pogovoru naših sogovornikov lahko vedno znova odkrijemo, da med področji ustvarjalnega dela ni meja in da se z določanjem okvirov oddaljujemo od poslanstva umetnosti. Najlepše nam to sporočilo že na začetku poda Ricercar, tokrat ne po črno-belih tipkah, ampak zapisan s črno-belimi črkami: »Umetnikova duša je kraj, kjer se prelivajo tisočeri darovi pesnika, slikarja, glasbenika. Nič nas ne sili, da bi postavili načelo, da se morajo čustva določenega reda vedno izraziti znotraj tega reda. (…)«
ESEJ
Primož Kuret: O smislu glasbe, njenem vrednotenju in še kaj
Jera H. Petriček: Mozartove ženske
Z objavo eseja O smislu glasbe se poklanjamo spominu našega nekdanjega urednika dr. Primoža Kureta. Čeprav je bil zapis objavljen pred mnogo leti, se lahko danes prav čudimo nad njegovo aktualnostjo vprašanj, na katera poskušamo z vsakim natisom nove revije znova iskati odgovore in jim dodati še kakšno vnovično razmišljanje. Več odgovorov na isto vprašanje – Kakšen vpliv so imele ženske iz Mozartovega ožjega kroga? – pa ponujata dve monografiji, ki sta bili iztočnica razmišljanj dirigentki.
NADALJEVANKA
Aleksandra Pavlovič: Glasbeni Prometeji – Aleksander Skrjabin in Vladimir Lovec
Jera H. Petriček: Ozadje premiere opere Marpurgi
Prometejevski ogenj tokrat ožarja dva na videz povsem nezdružljiva glasbena svetova iz dveh popolnoma drugačnih okolij. Nenavaden pogovor dveh jubilantov je morda tudi odgovor na rdečo nit tokratne revije, ki rahlja vse okvire in briše meje ustaljenega ter pričakovanega. Mariborska opera je še v predcovidnem obdobju naročila novo slovensko opero in jo uspešno pripravila tudi v najtežjem obdobju, zato si spomin na priprave prav gotovo zasluži dodaten zapis ene izmed bližnjih sodelavk predstave.
ODMEVI IN RECENZIJE
Recenzentske strani so na široko zastavljene z oceno izdaje treh zvezkov novega glasbenega učbenika, izdajo zgoščenk, mladih koncertantov ter abonmajske ponudbe. S kritično ostjo so jih za revijo Glasna ocenjevale Maia Juvanc, Aleksandra Gartnar Kastelic, Larisa Marjanović, Metka Sulič in Marina B. Žlender.
GLASNI STRIP
Martin Ramoveš: Dinosaur Jr., zelo glasen bend
Martin Ramoveš svoj reportažni zapis o glasbi izrisuje v podobah. Tokrat gre za doživetje njegovega zadnjega koncerta.
Dodaj komentar