Iz tiskane izdaje (izid: 22. december 2022))
RAZGLEDI DOMA IN PO SVETU
Tina Bohak Adam: Odprimo vrata glasbeni umetnosti in znanosti
Larisa Marjanović: Mednarodni seminar kulturnega managementa v organizaciji Jeunesses Musicales International (JMI)
Tjaša Drovenik Adamec: Orglekids Slovenija – sestavljive orgle za mlade orgelske navdušence
Breda Pretnar: Pevsko tekmovanje Hans Gabor Belvedere največja pevska borza na svetu
Z razglednega stolpa opazujemo slovensko in mednarodno glasbeno krajino, poročamo o znanstvenem simpoziju na Akademiji za glasbo v Ljubljani, mednarodni delavnici za bodoče organizatorje glasbenih in tudi širše vpetih kulturnih dogodkov ter vabimo k udeležbi na edinstveno pevsko tekmovanje, na katerem si mladi slovenski pevci že utirajo poti na zahteven mednarodni oder. Kratek vpogled v izvirno pridobitev sestavljivih orgel z imenom »orglekids« pa je le napoved daljšega pogovora s snovalci zamisli v prihodnji izdaji.
REPORTAŽE
Marina B. Žlender: 34. Jesenske serenade
Matej Zupan: 13. festival flavtistov
Aleksandra Gartnar Kastelic: 20 let Slovenskega orgelskega društva
Polona Gantar: Obiski kraljice v živo
Ana Erčulj: Dnevnik udeleženke na festivalu Leading voices
Tisa Mrhar: Svetovni zborovski expo
Metka Sulič: Poklon Ubaldu Vrabcu
Larisa Marjanović: Sedem trobent apokalipse
Urška Rihteršič: Carpe artem
Jera H. Petriček: 50-letnica Zbora Arnolda Schönberga in še nekaj o zborovstvu na Dunaju
Marina B. Žlender: Napovedovanje prihodnosti skozi zvok, Beneški glasbeni bienale 2022
Mateja Rot: Zvočnost letošnjega festivala Ars Electronica
Reportažni zapisi razkrivajo široko paleto glasbenih snovanj, od aktualnih praznovanj obletnic do mojstrskih seminarjev, festivalov s pogledom v prihodnost in tudi poklona slovenski glasbeni dediščini. Še posebej nas veseli širok nabor avtoric besedil, ki ob svojem ustvarjalnem delu pozornost namenijo tudi pisanju in zanimivim razgledom po svetu glasbe.
MED SEZONO
Tisa Mrhar: Slovenska krajina komorne glasbe, 1. del
Svet komorne glasbe je prostran, in tako raznovrstne kot so lahko zasedbe, je pestra tudi ponudba. Nemogoče bi bilo v enem samem članku zaobjeti celotno dogajanje v državi, zato se bomo na pot po komornih abonmajih in koncertih v reviji Glasna odpravili še večkrat. Tole sta prvi pogled in prvi vtis z različnih slovenskih koncertnih prizorišč.
PORTRET OB JUBILEJU
Tanja Rupnik: Tomaž Tozon; 85-letnica pevca, producenta in legendarnega zborovodje
»Rad bi bil vejica, da bi bil lahko podpora ptici pevki,« to je življenjski moto legendarnega zborovodje Tomaža Tozona. Portret ob jubileju razkriva del njegove izjemne glasbene poti, na kateri se je prav gotovo dotaknil src vseh nas. Če ne drugače, pa z zvonko odpetim glasom »Dobra volja je najbolja!«
POGOVORI
Aleksandra Pavlovič: Jesenska impresija, Pogovor z violinistom Žigom Brankom
Marina B. Žlender: Kaija Saariaho in Olli Virtaperko
Mateja Rot: Laurie Anderson: »Umetniki smo stroji za ustvarjanje smisla«
Tokratni pogovori nas vodijo po širših poteh glasbe in njenega delovanja. Osrednji pogovor, ki je prevod pogovora, objavljenega v glasbeni reviji Finnish Music Quaterly, je portret skladateljice Kaaije Saariaho. S svetovno znano finsko ustvarjalko se je pogovarjal skladatelj Olli Virtaperko in tako premišljeno razkril njeno poetiko in vse dvome in vprašanja, s katerimi se še vedno srečuje. V pogovorih z violinistom Žigom Brankom in Laurie Anderson pa prav tako lahko stopimo na široko ustvarjalno polje, saj umetnika s svojo umetnostjo presegata oznako »poustvarjalec oz. poustvarjalka«.
MLADI POSLUŠALCI IN SIMFONIČNA GLASBA
Jera H. Petriček: Posredovanje glasbe ali glasba za mlade
Franci Krevh: Branka Novak: »Nič ne more nadomestiti avtentičnosti zvoka simfoničnega orkestra«
Novo rubriko Mladi poslušalci in simfonična glasba si je avtor pogovora s producentko glasbenomladinskih koncertov Branko Novak, sicer pa tudi sam izjemno aktiven glasbenik ter snovalec družinskih koncertov Orkestra Slovenske filharmonije, zamislil kot skupek intervjujev z osebami, ki snujejo, organizirajo in izvajajo simfonične programe za otroke in mladostnike. Pogovorom pa bomo v tej rubriki dodali tudi mednarodne razglede in izkušnje iz tujih kulturnih okolij. Kje so prednosti našega glasbenega sistema in kakšni bi bili lahko naši vzori? Vabljeni k branju.
NADALJEVANKA, ESEJ
Aleksandra Pavlovič: Glasbeni Prometeji, Marija Veniaminovna Judina – Kontrapunkt genijev
»Pisati o Judini zgolj kot o vrhunski pianistki bi bilo premalo. V vsem, kar je počela, je posegala onkraj meja, onkraj obzorja že znanega,« se začenja pripoved pianistke o pianistki. Verjetno še veliko bolj kot v minulih letih potrebujemo zgodbe o dobrotnikih, jasnovidcih, »jeruvidijih«, o umetnikih, ki so zasledovali dobro ter tudi živeli iskreno, plemenito. Njihova umetnost nam vedno znova vliva upanje, da žarki svetlobe prodrejo globlje in dlje, da iz daljne preteklosti trkajo na našo vest in nas opogumljajo tudi v najbolj mračnih urah dneva.
ODMEVI IN RECENZIJE
Glasbene dogodke, ujete v zapise naših stalnih recenzentov, smo to pot razdelili v več »podrubrik« in tako razširili ter razdelili poglede avtorjev. Za nazoren prikaz izjemno bogate in prostrane festivalske ponudbe ponujamo poročila, zbrana na straneh Festivalski odmevi, daljšo in izjemno analitično recenzijo nove zgoščenke smo postavili V žarišče, seveda pa nadaljujemo tudi s standardnimi recenzijami in ocenami koncertov ter posnetkov oz. tudi nasnetkov, kot boste lahko prebrali v eni izmed izvirnih kritik. V tokratni reviji so naši recenzenti – Ana Erčulj, Aleksandra Gartnar Kastelic, Lovorka Nemeš Dular, Marina B. Žlender, Matej Krajnc in Andrej Lutman.
GLASNI STRIP
Martin Ramoveš: Miha Erič in njegova energija
V novi epizodi likovnega zapisa nastopa glasbenik in grafik Miha Erič. Če boste dovolj dolgo opazovali, boste prav gotovo zaslišali tudi njegovo glasbo, mojstrsko izrisano v stripu Martina Ramoveša.