Novice

Godalni kvartet C’est La Vie v marčevskem GM odru

Foto: Jan Nagode

4. marec 2024

Godalni kvartet C’est La Vie sestavljajo violinistki Ana Ločniškar in Sara Mivšek, violistka Anastazija Krenn in violončelistka Kim Kozlevčar. Skupaj delujejo od leta 2021, ko so se prvič zbrale na Akademiji za glasbo pri pouku komorne igre v razredu profesorja Nejca Mikoliča. V mesecu marcu jim bomo prisluhnili v Kopru (torek, 5. marca, ob 19.30, Pokrajinski muzej Koper), Celju (sreda, 6. marca, ob 19.30, Celjski dom), Ljubljani (četrtek, 7. marca, ob 19.30, Slovenska filharmonija) in Slovenskih Konjicah (torek, 19. marca, ob 18.00, Dom kulture Slovenske Konjice), v začetku aprila pa še v Kranju (ponedeljek, 8. aprila, Glasbena šola Kranj).

Kako je nastal kvartet C’est La Vie?

Ana Ločniškar: S Saro sva želeli nastopati v kvartetu in pri predmetu Komorna igra sva se srečali z Anastazijo ter Kim. Čeprav se na prvi vaji pravzaprav niti nismo zares poznale, smo se takoj tesno povezale in kar kmalu zavedale, da bi iz tega lahko nastalo nekaj več, ne le del obveznega pouka na akademiji. Letos smo vstopile v tretje leto našega delovanja pod mentorstvom prof. Nejca Mikoliča, ki nas je vzel pod svoje okrilje že od samega začetka. Skozi leta skupnega muziciranja smo se bolje spoznale in postale res dobre prijateljice.

Violistka Anastazija zaključuje magistrski študij pri profesorici Maji Rome, Kim je lani zaključila s študijem violončela v razredu zaslužnega prof. Mlejnika in kot solistka nastopila z Orkestrom SNG MB. S Saro pa obe obiskujeva prvo leto podiplomskega študija violine v razredu izr. prof. Janeza Podleska. Sara je lani uspešno diplomirala, ob tem pa redno igra še v Orkestru Slovenske filharmonije in v radijskem orkestru. Jaz sem letos na izmenjavi v Salzburgu pri profesorici Wonji Kim-Ozim, uspešno pa sem opravila avdicijo za substitute v Orkestru Slovenske filharmonije.

Ob tem pa vse že tudi poučujemo, tako nabiramo izkušnje tudi pri predajanju znanja na mlajše generacije.

Kje ste že nastopale …

Nastopile smo v okviru abonmajskih koncertov v Kropi in na Ptuju. Na koncertu Mladi mladim Glasbene mladine ljubljanske smo krstno izvedle noviteto skladatelja Jerneja Bedekoviča, na zaključnem koncertu natečaja Glasba zaprtih ust v ljubljanski Cukrarni smo pod taktirko Sebastjana Vrhovnika nastopile s Komornim zborom Akademije za glasbo UL, lani maja pa smo nastopile tudi v okviru koncertnega cikla Solo e da camera na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Svoje prve koncertne izkušnje pa ste dopolnile tudi z najvišjimi uvrstitami na tekmovanjih.

Udeležile smo se Mednarodnega tekmovanja Giovani Musicisti-Città di Treviso, kjer smo z najvišjim doseženim številom točk prejele naziv absolutnega zmagovalca tekmovanja. Lani marca pa smo tudi na 52. državnem tekmovanju TEMSIG ob zlati plaketi prejele še posebno nagrado za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega skladatelja. To skladbo, Godalni kvartet št. 3 skladatelja Pavla Merkúja, smo pozneje posnele za ploščo Mariborskega klasičnega salona.

Zadnje tedne pa ste se pripravljale na koncerte v ciklu GM oder. Katera dela ste uvrstili na spored?

Že dolgo smo si želele nastopiti v takšnem ciklu, kot je GM oder in se na koncerte čim bolje pripraviti. Glede na številne obveznosti, ki jih imamo kot posameznice, je bilo časovno usklajevanje sicer zahtevno, a smo si kvartet zastavile kot prioriteto. 

Komaj že čakamo, da spored predstavimo poslušalcem, izbrale smo zelo kontrasten program. V prvem delu zelo vesel in optimističen Haydnov Godalni kvartet v B-duru, op. 76, št. 4,  v drugem delu pa popolno nasprotje, Šostakovičev Godalni kvartet št. 8 v c-molu, op. 110, ki ga je posvetil žrtvam fašizma in vojn. Izbor te skladbe se nam je zdel primeren,  glede na trenutno dogajanje v svetu, ko se ponovno dogajajo takšne grozote, ki jih mi lahko le nemo spremljamo … Želele smo opozoriti, da se takšne grozote ne dogajajo prvič. Skladba Polnoč Davida Vebra pa odlično dopolni manjkajoči košček v programu. Ob prebiranju slovenske literature za kvartete smo našle posnetek te skladbe v izvedbi godalnega kvarteta Accademia. Skladba vsebuje teme, ki spominjajo na znameniti  Šostakovičev Valček št. 2, kar nas je še dodatno spodbudilo, da jo uvrstimo na spored in nekako povežemo obe skladbi.

Koncerti:
Torek, 5. marca 2024, ob 19.30, Pokrajinski muzej Koper
Sreda, 6. marca 2024, ob 19.30, Celjski dom, Celje
Četrtek, 7. marca 2024, ob 19.30, Slovenska filharmonija, Ljubljana
Torek, 19. marca 2024, ob 18.00, Dom kulture Slovenske Konjice
Ponedeljek, 8. aprila 2024, Glasbena šola Kranj