Novice

Glasbeno-kritiškie delavnice, predavanja in pogovori s področja glasbenega novinarstva in kritike

SIGIC in spletna glasbena revija Odzven v sodelovanju s Centrom za kreativnost (MAO Slovenija) organizirata jesensko-zimsko serijo glasbeno-kritiških delavnic, predavanj in pogovorov s področja glasbenega novinarstva in kritike. Odpreti želijo prostor za bodoče razvijanje in nove pristope v polju glasbenega novinarstva pri nas, tudi v povezovanju s tujino. 

Čeprav se je prostor za profesionalno ukvarjanje z glasbeno kritiko in novinarstvom skrčil in se delno preselil v domeno ljubiteljskega pisanja, pa slednji tudi z uporabo novih tehnologij, socialnih omrežij in novih tehničnih sredstvih bistveno vpliva na glasbeno krajino danes. Tu so forme podcasta, Youtube videa, krajših zapisov na socialnih omrežjih in platformah, tu so video intervjuji, kurirane playliste, internetni radio ter večmedijski blogi. Celo sfera sodobnega fenomena, kot je influencerstvo. 

Vse to ponuja prostor za objavljanje, tvorijo se nova občinstva, bralstva in poslušalstva ter občestva izven ustaljenih medijskih formatov, njihov doseg pa je lahko tudi mednaroden, ne le omejen zgolj na lastno regijo. Kjer nekateri vidijo krčenje polja in izgubo kakovosti, lahko drugi vidijo nove potenciale in kreativne pristope, nove govorice, ki so mulitmedijske in audiovizualne. S pričujočimi delavnicami, predavanji in pogovori, ki se pričenjajo 18. novembra 2020, skušajo prispevati k dvigu kakovosti pisanja o glasbi pri nas, predstaviti orodja in modele, ponuditi znanje in poglede strokovnjakov iz domače srenje, Evrope in ZDA.

Webinar bo razdeljen na dve enoti in sicer na javne spletne dogodke ter delavnico za projektno skupino. Za javne spletne dogodke se bo potrebno prijaviti, nato pa boste na svoj mail prejeli povezavo do Zoom klepetalnice, kjer bodo gostili dogodke. K prijavi za projektno skupino pa so vabljena predvsem mlada in bodoča kritiška peresa, ki želijo nadgraditi svoje znanje in veščine. Skozi pogovore, mentoriranja in domače naloge bodo imeli možnost razvijati in nadgrajevati svoja znanja. Število mest v projektni skupini je omejeno, selekcija bo potekala na osnovi predstavitve dosedanjih izkušenj oz. teže motivacijskih pisem. Prijavljeni v projektno skupino se ne potrebujejo posebej prijavljati za javne dogodke. Rok za prijavo v projektno skupino: 29. november 2020

Delavnice, predavanja in pogovore bodo izvajali domači  strokovnjaki s področja glasbenega novinarstva, kritike, glasbene produkcije, organiziranja koncertov in založništva ter gostujoči tuji profesionalci in platforme. Z njimi bodo organizatorji skušali pokriti široko polje glasbenega novinarstva in kritike ter obenem skušali razmišljati o številnih mehanizmih glasbene industrije, od medijev, novih tehnologij, do glasbenega tržišča in sprememb v njem, ter se lotili tudi lokalnih problematik, s katerimi se danes srečuje glasba pri nas in v tujini.

Delavnico pisanja kritik in novinrskega dela bodo vodili priznana domača muzikologa in glasbena kritika dr. Gregor Pompe in dr. Primož Trdan, priznani glasbeni kritik in publicist Igor Bašin in urednik spletne glasbene revije Odzven Luka T. Zagoričnik.  V delavnici bodo komplementarno združili dva pola med seboj, ki sta v medijih večkrat ločena, polja klasične in popularne glasbe. Za udeležence projektne skupine so pripravili tudi nekaj ciljnih predavanj in pogovorov. Primož Trdanbo teoretsko in praktično predstavil specifike glasbenega novinarstva in kritike v radijskem mediju, Luka T. Zagoričnik pa bo ob gostih (Borja Močnik, Andraž Kajzer, Katarina Juvančič, Gregor Bauman, Peter Margasak in Chris Eckman) v predavanjih povezoval pomen glasbenega novinarstva v odnosu z različnimi mehanizmi glasbene industrije, založništva, pomena kratkih medijskih kritik, pomena glasbenega novinarstva v sodobni festivalski sferi showcase festivalov, sporočilnosti (besedil), umetnosti intrvjuja, navigiranj znotraj prekarnih smernic poklica (mediji, založništvo, promotorstvo,…). 

Ob dogodkih za projektno skupino, bodo potekali tudi spletni dogodki za širšo javnost. Spoznali bomo francosko plaformo Groover, spletno promocijsko orodje, ki spaja glasbenike s t.i. glasbenimi influencerji. Ne gre za Instagram zvezde, temveč mednarodno inftrastrukturo raznolikih medijev, od webzinov, spletnih in klasičnih radiev, glasbenih časopisov… Kot influencer preko Grooverja ohranjate svojo uredniško neodvisnost in delujete v skladu s svojimi smernicami in načeli, za svoje delo pa ste tudi plačani.

V okviru javnih spletnih predavanj, bo o vlogi kritika, mestu kritike v medijih danes, o zgodovinskem spreminjanju vloge glasbene kritike in o njenih različnih žanrih predaval Gregor Pompe. Igor Bašin bo predstavil pomembnost angažiranosti v glasbenem novinarstvu, ki presega zgolj novinarsko delo in glasbenega novinarja pelje v številne druge vloge v glasbeni industriji. Obenem bo kot glasbeni novinar, ki ima izkušnje s številnimi mediji predaval in podajal izkušnje iz radia, televizije, tiskanih in spletnih medijev ter različnih žanrov v njih. 

Širšo javnost vabijo tudi k spletnim pogovorom. Gregor Pompe se bo pogovarjal s Frankom J. Oterijem, ustanoviteljem in urednikom glasbenega webzina NewMusicBox iz New Yorka, ki se ukvarja predvsem s sodobno resno glasbo. Beseda bo tekla predvsem na ravni primerjave podobnosti in razlik med ameriško in evropsko glasbeno publicistiko. Igor Bašin se bo pogovarjal z Zoranom Stajčićem, ustanoviteljem in urednikom hrvaškega webzina Ravno do dna. Spoznali bomo razvojno pot tega pomembnega webzina popularne glasbe in njegove uredniške smernice. Luka Zagoričnik se bo pogovarjal z dvema Američanoma. Prvi je Peter Margasak dolgoletni ameriški glasbeni novinar in kritik, ki piše o jazzu, sodobni klasični glasbi in rocku. Drugi pa Chris Eckman iz Glitterbeat Records, s katerim bo beseda tekla predvsem o pogledih na glasbeno publicistiko s strani glasbene založbe in glasbenika. 

Opozorilo za prijavitelje v projektno skupino: Od udeležencev delavnice se zahteva aktivna udeležba s pisanjem kritik, ki jih bodo ustvarjali pod vodstvom mentorja ter udeležba na predavanjih, priporočljiva je tudi udeležba na pogovorih s tujimi in domačimi profesionalci iz različnih polj glasbene industrije, saj se bodo le te tematsko navezovale na samo delo pri delavnicah. Ob tem bodo udeleženci spoznali različne tipe pisanja kritik in novinarskih prispevkov, različne forme in zakonitosti le- teh, različne načine podajajnja in distribuiranja teh vsebin, zakonitosti pisanja kritik za različne medije in temeljni vpogled v raznolike mehanizme v glasbeni industriji. Obenem bodo spoznali nove pristope, krativno uporabo socialanih omrežij ter tehničnih orodij, tudi za promocijo lasntega pisanja in umeščanja tega v nove digitalne medije. Delavnica je namenjena glasbenim novinarjem, novinarjem , glasbenim profesionalcem in tistim, ki bi to radi postali ter vsem tistim, ki jih ta področja zanimajo. Namenjena je tako tistim, ki že delujejo v tem polju, kot novincem, študentom novinarstva kot glasbenim zanesenjakom in glasbenikom samim. Rok za prijavo v projektno skupino: 29. november 2020. 

Podrobnejši opis poteka webinarja, predstavitev mentorjev in prijavnice najdete na tej povezavi: http://www.sigic.si/webinar-glasbene-kritike.html.

Dodaj komentar

Klikni za oddajo komentarja