21. marec 2019
Od 10. do 15. decembra 2018 je na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana potekalo prvo Mednarodno klavirsko tekmovanje Janez Matičič 2018. Na njem so se preizkusili pianisti različnih narodnosti do starosti 35 let, ki so bili razdeljeni v pet kategorij. Častni predsednik tekmovanja je bil skladatelj Janez Matičič, ki je bil tudi predsednik strokovne žirije.
Skladatelja Matičiča smo v Glasni že predstavili, zato le nekaj besed o njem. Z glasbo se je srečal že v otroštvu, ko je začel igrati violino, na skrivaj pa je odkrival tudi bogastvo zvokov domačega klavirja, ki se ga je začel učiti šele v srednji glasbeni šoli. V tem času je začel komponirati. Postal je izvrsten pianist in skladatelj, ki svoja dela tudi sam interpretira. Po končanem študiju kompozicije na ljubljanski Akademiji za glasbo, diplomiral je pri Lucijanu Mariji Škerjancu, je nadaljeval študij v Parizu, kjer ga je poučevala Nadia Boulanger, pozneje pa se je posvetil elektroakustični glasbi ter postal član skupine Groupe de Recherches Musicales. Pariz je vse do danes poleg rojstne Ljubljane ostal njegov dom. Je tudi član Slovenske akademije znanosti in umetnosti ter nagrajenec Prešernove nagrade za življenjsko delo, v tujini pa je prejel nagrado Princ Rainier v Monaku in nagrado Mérite Culturel et Artistique v Parizu.
Tekmovanje je potekalo v prisotnosti žirije, ki ji je častno predsedoval Janez Matičič, njeni člani pa so bili še Ruben Dalibaltayan, Lidija Stanković, Hinko Haas, Adam Wibrowski in Zuzana Niederdorfer. Na zaključnem koncertu in podelitvi nagrad smo nagrajencem prisluhnili.
Prva je bila na vrsti Neža Sušnik, ki je ljubko zaigrala Sonato v d-molu in Sonato v C-duru Domenica Scarlattija. Sledil ji je Max Weller s skladbo Soirée de Vienne, op. 56 (Strauss/Grünfeld), ki jo je odigral smelo in za mladega poustvarjalca zrelo. Jakob Benedik je odigral Suito št. 1 Janeza Matičiča, ki je izzvenela pristno in umirjeno. Stipe Prskalo je zvesto interpretiral Sonato v D-duru Hob XVI:24 Josepha Haydna, Andrija Jakovljević pa je občuteno podal Suito št. 1, op. 7 Refl ets sur le lac. Tea Jeličič je po odlično interpretirani Matičičevi skladbi Intermittences št. 2 odigrala še Images 1, Refl ets dans l’eau Clauda Debussyja, in sicer tehnično in interpretacijsko brezhibno. Tim Jančar pa je poglobljeno in zavzeto interpretiral Sonato št. 2, op. 36 Sergeja Rahmaninova. Za zaključek pa smo bili priča celostni in resnično zreli interpretaciji Sonate št. 1, op. 32 Janeza Matičiča v izvedbi Viktorja Radića.
Mojstrstvo Janeza Matičiča se torej prenaša novim generacijam, ki jim na tej poti želimo veliko uspeha tudi v prihodnje.
Marina B. Žlender