Na témo

SAXGO21: 24. Mednarodno srečanje saksofonistov

Fotografija: Matej Vidmar

Iz tiskane izdaje (izid: 30. septembra 2021)

Po enoletnem prisilnem predahu zaradi epidemioloških ukrepov je to poletje Nova Gorica spet postala zbirni center saksofonistov iz Slovenije in tujine. Med 25. junijem in 1. julijem 2021 so zvoki saksofona preplavili mesto. Letos je Matjaž Drevenšek po 15 letih umetniškega vodenja svojo vlogo prepustil Janu Gričarju, ob njem pa ostaja umetniški vodja tudi Boštjan Simon. Simbioza »klasičnega in jazz« saksofonista je očitno zmagovalna kombinacija za pestro dogajanje, ki smo mu lahko bili priča bodisi na delavnicah klasičnega in jazz saksofona bodisi na spremljevalnih festivalskih koncertih.

Poletna šola saksofona

Pri izobraževalnem delu je bilo tradicionalno mogoče izbirati med klasiko in jazzom. Tokrat so bili v ospredju »domači« profesorji – klasični del so vodili Matjaž Drevenšek, Miha Rogina in Jan Gričar, jazz pa Boštjan Simon in Daniele D’Agaro, ki prihaja iz sosednjega Vidma (Italije). Delavnic se je udeležilo 35 saksofonistov. Posebnost poletne šole je bil tudi mojstrski tečaj kompozicije in improvizacije ameriškega, v New Yorku živečega saksofonista Steva Lehmana. Tečaj je potekal »online«, spremljati pa ga je bilo mogoče v živo v Mali dvorani kulturnega doma Nova Gorica ali prek spleta z dodeljenim geslom. Moderator Boštjan Simon je Lehmanu postavljal vprašanja, ki so jih pripravili udeleženci tečaja.

Festival SAXGO21

Festival z najdaljšo tradicijo v mestu je poskrbel, da smo poslušalci lahko odkrivali vse razsežnosti in izvajalske zmožnosti saksofona. Otvoritveni koncert se je zgodil 25. junija 2021 na Ploščadi Silvana Furlana, igrala je skupina Hobby Horse. Italijansko-ameriški progresivno eksperimentalni crossover jazz trio sestavljajo Dan Kinzelman (pihala, tolkala, glas, elektronika), Joe Rehmer (bas, harmonij, glas, elektronika) in Stefano Tamborrino (bobni, glas, elektronika). Zasedba se napaja iz zelo raznovrstnih žanrov, od slam poezije do tehna in hiphopa, psihedelične bossa nove do progresivnega rocka in »noiza«. Naslednji dan sta na istem prizorišču nastopila beograjski saksofonist Rastko Obradović in srbski pianist Bojan Zulfi karpašić, ki živi in deluje v Parizu. Predstavila sta svojo ploščo WABI SABI – popotovanje od vzhoda proti severu in naprej, na kateri glasbenika oživljata vzhodnoevropske melodične slike.

Tretji koncert je bil klasično obarvan – 27. junija 2021 sta v dvorani gradu Kromberk nastopila Jan Gričar na saksofonu in Neža Koželj na klavirju. Poleg priredb dveh zakladnic klasične glasbe, Franckove sonate v Aduru in Ravelovega Couperinovega Nagrobnika, sta bili na programu še dve sodobni skladbi: Ravelov Tombeau še živečega belgijskega skladatelja Pieta Swertsa in noviteta z naslovom Kapra slovenskega vsestranskega glasbenika Matije Krečiča. Slednjo je napisal po naročilu festivala SAXGO, na koncertu je bila tudi premierno izvedena.

/…/

Larisa Marjanović