Na témo

Festival Europa Cantat v Ljubljani: drugi pogled aktivne udeleženke

Združeni nacionalni mladinski zbori; Foto: Tamara Domjanič, EC Ljubljana 2021

Iz tiskane izdaje (izid: 30. septembra 2021)

Največji svetovni festival zborovske glasbe Europa Cantat je letos pod geslom Sing with Slovenia/Poj s Slovenijo med 16. in 25. julijem potekal v Ljubljani. Zaradi epidemioloških ukrepov je bil izveden v zelo okrnjeni različici, tako da mi je med festivalom večkrat na misel prišel rek: »Tresla se je gora, rodila se je miš.« Organizatorji so bili namreč prisiljeni odpovedati vse ateljeje za zunanje udeležence, glavni del festivala pa je potekal na festivalski spletni televiziji, ustanovljeni prav za to.

Program televizije je ponujal raziskovalne (discovery) ateljeje, ki so potekali v hibridni obliki z zborovodjem in nekaj pevci v živo v Ljubljani, drugi pa so jim lahko sledili prek spletne povezave. Program Pulse je bil oblikovan iz enournih predavanj strokovnjakov z različnih področij, povezanih z zborovsko glasbo, na katerih je sodelovalo tudi nekaj slovenskih strokovnjakov, kot so Ambrož Čopi, Damjan Močnik, Urša Šivic, Gal Faganel … Nekatera najbolj zanimiva predavanja so bila Silicijeve harmonije – Kaj se lahko vodje zborov naučijo od visokotehnoloških »startupov«?, Labanov sistem za zborovske dirigente, Izgubljeni pevci – razmišljanja o tem, zakaj se fantje preprosto ne vključujejo v otroške pevske zbore in tam blestijo, Petje kot življenjski eliksir: Pojoče bolnišnice in petje z afazičnimi bolniki … Tudi skupno petje, eden izmed najprepoznavnejših dogodkov prejšnjih edicij festivala, je vsak dan potekalo prek festivalske televizije pod vodstvom Jana Schumacherja in Rahele Durič, dvakrat pa ga je organizatorjem uspelo izvesti tudi v živo na Kongresnem trgu. Skupnega petja so se lahko udeležili prav vsi, vključno z naključnimi mimoidočimi, izvajali pa so pesmi iz v ta namen pripravljene festivalske pesmarice, v katero je vključenih tudi pet skladb slovenskih skladateljev. Poleg delavnic in predavanj so na spletu potekale predstavitve notne literature, na katerih so evropski glasbeni založniki predstavljali nove notne edicije.

Glavni del festivala, namenjen občinstvu, je potekal v obliki koncertnih dogodkov, na njih pa so nastopali posebni gostje, združeni nacionalni mladinski zbori, EuroChoir in nekaj slovenskih zborov. Kot posebne goste so organizatorji povabili vokalne skupine Singer Pur, Poystr, Ringmasters, Perpetuum Jazzile in Tenebrae, ki pa so morali koncert zaradi bolezni odpovedati oziroma ga prestaviti na poznejši datum. Od zgoraj naštetih zasedb in izvedenih koncertov je le vokalna skupina Singer Pur predstavila klasičen program del skladateljic od 10. stoletja do danes, vse druge skupine pa so prihajale iz bolj ali manj popularnih glasbenih vod. Izjemno razočaranje, skoraj podcenjevanje občinstva, je bil koncert Postyr, zaradi katerega sem se spraševala, kako za vraga so se uvrstili med »posebne goste« festivala, glede na to, da imamo že v Sloveniji kar nekaj mnogo boljših zasedb, da ne govorim o evropskih. Popolno nasprotje pa je bil koncert EuroChoira ali Evropskega zbora pod vodstvom dirigentke Bernie Sherlock in Yuvala Weinberga. Mladi pevci različnih narodnosti so izvedli izjemno zahteven in zanimiv program s tematiko čarovništva, med skladbami, ki so nas najbolj presunile, pa je treba izpostaviti Magic songs R. Murraya Schaferja, The magic paintbrush Johna Høybyja in Unicornis captivator Ola Gjeila. Nedvomno je koncert v spominu poslušalcev ostal zapisan kot eden od vrhuncev festivala Europa Cantat.

Sama sem imela izjemno priložnost, da sem se festivala Europa Cantat udeležila kot aktivna udeleženka, in sicer kot pevka Komornega zbora Akademije za glasbo v Ljubljani pod vodstvom Sebastjana Vrhovnika. Zbor se je udeležil edinega ateljeja, ki je potekal v živo, z naslovom Združeni nacionalni mladinski zbori, na njem pa so sodelovali še pevci zborov Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, Avstrijskega nacionalnega mladinskega zbora in Katalonskega nacionalnega mladinskega zbora.

/…/

Ana Erčulj