12. januar 2020
V decembru 2019 je mlado in staro občinstvo navduševal projekt v koprodukciji Slovenskega komornega gledališča, Glasbene Matice Ljubljana in Cankarjevega doma. Avtor t. i. opere za otroke v dveh dejanjih je britanski skladatelj, pianist in pedagog Matthew King, ki je libreto Andrewa McKinnona po predlogi večne pravljice Hansa Christiana Andersena uglasbil z izjemnim smislom za prefinjeno dramaturško oblikovanje pripovedi prek stopnjevanja in raznolikosti glasbenega izraza. Libreto sta v slovenščino prepesnili Maja Lupša in Irma Močnik, ki je v projektu sodelovala tudi kot zborovodkinja Mladinskega pevskega zbora Glasbene Matice.
Zbor je v tokratni izvedbi deloval kot scenski element, ki je dogajanje opremil z barvno usklajenim ter bogatim zvokom in se izkazal za suvereno izvajalsko telo tako v najbolj pretanjenih trenutkih bolečine ob izgubi kot tudi v trenutkih radostnega navdušenja ob iskanju pogrešanega prijatelja. Dobro se je zbor odrezal tudi pri obvladovanju mestoma nekonvencionalnih harmonij, s tega vidika še posebej imenitno izvedeni pa so bili polifoni odseki, ki so poleg petja od izvajalcev terjali tudi koreografske elemente. Za instrumentalni del opere je poskrbel Komorni ansambel SKGG pod taktirko mladega slovenskega dirigenta Iztoka Kocena, ki se je z relativno kompleksno glasbeno tvarino in usklajevanjem vseh sodelujočih izkazal z izjemno prefinjenim, zbranim in doslednim vodstvom. Solisti so se glede na že prehojeno glasbeno pot brez izjeme izkazali z vrhunskimi glasovi, predvsem pa z izredno pristnim in vživetim podajanjem zgodbe. V vlogi Gerde, mladenke, ki išče svojega prijatelja Kaja, sta nastopili izmenjaje se Pia Novak in Ajda Pirc. Kajevo vlogo so zastopali trije mladi pevci Adrijan Ignjatovič, Jan Novljan in Jakob Zupančič. Vlogo roparke so prepričljivo izvedle Sara Elizabeta Gajšek, Nika Kores Sraka in Sara Trobiš, v vlogi mile in dobrotljive princese pa Elizabeta Čebular in Živa Oblak. Vloge Pripovedovalke, Babice, Čarovnice in Finke sta izjemno podoživeto izvedli Irena Yebuah Tiran in Nataša Zupan Vran, vloge Pripovedovalca, Severnega jelena in Vrana pa prav tako izjemna Gregor Ravnik in Klemen Torkar. Strogo, preračunljivo in neskončno osamljeno Snežno kraljico sta ponotranjili in izvrstno odigrali Maja Krevs in Katja Konvalinka. Piko na i sta operi dodali rafinirana kostumografija Anjane Pavlič in scenografija Jara Ješeta, ki je delu z zanj značilno izrazito simbolično in minimalistično naravnano govorico izvedbi vdihnila poseben čar.
Izredna pohvala na tem mestu gre prav gotovo režiserki Evi Hribernik, ki je vse povezala v smiselno in domišljeno celoto, ki je nagovarjala občinstvo. Prav tako gredo čestitke vsem organizatorjem za tovrstne projekte, ki med poslušalce vseh generacij prinašajo svež pristop k širjenju umetnosti in med njih znova vračajo zavedanje, da je ravno umetnost ena najbolj neposrednih glasnic večnih resnic – v tem primeru o vrednosti pristnih odnosov, ki temeljijo na nesebični ljubezni. Prav ta je namreč tista, ki vodi po pravi poti in otopli še tako ledena srca.
Skladatelj: Matthew King
Libreto: Andrew McKinnon po pravljici Hansa Christiana Andersena
Prevod libreta: Irma Močnik (peti deli), Maja Lupša (govorjeni deli)
Režija: Eva Hribernik
Glasbeno vodstvo: Iztok Kocen
Asistentka režije in svetovalka za gib: Simona Kočar
Zborovodkinja: Irma Močnik
Pevska pedagoginja: Tanja Rupnik
Korepetitorka: Metoda Kink
Scenografija: Jaro Ješe
Kostumografija: Anjana Pavlič
Umetniška vodja: Katja Konvalinka (SKGG)
Snežna kraljica: Maja Ceglar, Katja Konvalinka
Gerda: Ajda Pirc, Pia Novak
Kaj: Adrian Ignjatović, Jan Novljan, Jakob Zupančič
Babica, Čarovnica, Finka, Pripovedovalka: Irena Yebuah Tiran, Nataša Zupan
Vran, Severni jelen, Pripovedovalec: Klemen Torkar, Gregor Ravnik
Roparka: Sara Elizabeta Gajšek, Nika Kores Sraka, Sara Trobiš
Princesa: Elizabeta Čebular, Živa Oblak
Mladinski pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Komorni ansambel Slovenskega komornega glasbenega gledališča
Koprodukcija Slovensko komorno glasbeno gledališče, Cankarjev dom in Glasbena matica Ljubljana
Aleksandra Gartnar
Dodaj komentar